اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

سرامیک های شفاف Transparent Ceramics: کاربردهای اصلی سرامیک های شفاف شامل لیزر، ابزار برش، دریچه های شفاف و وسایل دید در شب می باشد. سرامیک علم و هنر ساخت و استفاده از محصولاتی است که ترکیب اصلی آن ها مواد غیر آلی و غیر فلزی است. توسعه سرامیک ها تأثیر بسیار زیادی بر تمدن گذاشته است.

در قرن گذشته دانش ما نسبت به سرامیک ها به حد انفجار رسیده است. تاکنون برخی از رفتار سرامیک ها که قرن ها ذهن انسان را به خود مشغول کرده بود، شناخته ایم. حال می توانیم سرامیک ها را طراحی و مهندسی کنیم و برای رفع مشکلات، آنها را با مواد دیگر مخلوط کنیم برای تولید محصولاتی همچون تلفن همراه، تلویزیون ماهواره، لیزر، الیاف شیشه ای و غیره با کیفیت بالا نیازمند سرامیک های نوین هستیم.

سرامیک های سنتی همان سرامیک های سیلیکاتی مانند کاشی، سفال، شیشه، و... هستند. اما سرامیک های مدرن عمدتا از مواد اولیه خالص و سنتزی ساخته می شوند که در ارتباط با صنایع دیگر مطرح شده اند.

برخی از پر کار بردترین این سرامیک ها برلیا، تیتانیا، آلومینا، زیرکونیا و منیزیا هستند که هر کدام از این مواد به علت برخی خواص مکانیکی، الکتریکی، حرارتی، ترمودینامیکی و شیمیایی منحصر به فردشان مورد توجه قرار گرفته اند. آلومینا یکی از مهم ترین مواد سرامیکی است که خالص آن به عنوان جزء سازنده در شیشه سرامیک ها می باشد.

بهبود خواص سرامیک های شفاف همچون آلومینا، دسته ای از مواد هستند که به علت نیاز به سطح فناوری بالا، تولید آن ها در کشور همواره با چالش رو به رو بوده است. تولید این ماده به عنوان یکی از لبه های فناوری تولید سرامیک های شفاف از اهمیت زیادی برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>