اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فروالکترونیک

دستگاه های فروالکتریک ferroelectric devices: فروالکتریسیته خاصیتی در مواد است که باعث می شود در سطح سلول واحد، به علت چینش منظم اتم مولکول ها، دوقطبی های الکتریکی دائمی به وجود بیاید، به نحوی که جهت آنها با اعمال میدان الکتریکی خارجی قابل تنظیم باشد. مواد فروالکتریک نوعی دی الکتریک غیرخطی با مشخصاتی بدینصورت است که محدوده مشخصی مستقل از تراوایی در شدت میدان الکتریکی اعمالی است.

تغییرمکان دی الکتریک برحسی میدان الکتریکی اعمالی با استفاده از مشخصات حلقه هیسترزیس است. ثابت دی الکتریک این مواد به صورت مستقل بسیار بالا بوده و در آستانه 1000تا 10٫000 است. پارامترهای دی الکتریک مشخصاً به دما و خواص فروالکتریکی بستگی دارد و فقط در محدوده تعریف شده دمایی قرار دارد.

قطبش دی الکتریک در فقدان میدان الکتریکی خارجی وجود دارد و این قطبش را می توان در جهت اعمال میدان الکتریکی جفت کرد. دانشمندان به منظور هموار کردن مسیر تولید حافظه های الکترونیک کم مصرف و کارآمد موفق به تولید اکسید سیلیکونی شده اند که قادر به خلق وضعیت فروالکتریسیته خواهد بود.دانشمندان دانشگاه کرنل از تیتانیت استرونتیوم استفاده کرده و آن را بر روی سیلیکون به شکلی رسوب دادند که سیلکون این ماده را تا رسیدن به سطح خاصی از ماده به نام فروالکتریک فشرده می سازد.

مواد فروالکتریکی امروزه در بسیاری از تجهیزات الکتریکی از جمله در تابلوهای هوشمندی که در اتوبانها نصب شده مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد از عناصری تشکیل شده اند که می توانند به صورت فوری در حالت های مختلف حافظه الکترونیکی با استفاده از میزان کمی انرژی تغییر حالت دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>