اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین پرولایت انگلیس یک رزین تبادل یون است که به عنوان سختی گیر برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. رزین پرولایت انگلیس به حذف فلزات، سولفات ها، کربنات ها و بسیاری از ترکیبات دیگری که باعث سختی آب می شوند، کمک می کند.

رزین_پرولایت_انگلیس

املاح موجود در آب معمولا دارای بارهای منفی و مثبتی هستند که می توان با استفاده از سیستم های رزینی کاتیونی یا آنیونی با مکانیسم تبادل یون آنها را حذف کرد و سختی آب را کاهش داد. رزین های تعویض یون پس از مدتی با جذب آنیون ها و کاتیون ها اشباع می شوند و باید با روش احیاء رزین آنها را مجددا به حالت اول برگرداند.

کاربرد رزین پرولایت انگلیس چیست؟
بیشترین کاربرد سیستم های رزینی در صنایع تصفیه آب است ولی آنها در صنایع دیگری از جمله داروسازی، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی نیز برای تصفیه آب و رفع املاح موجود در آن که ممکن است در فرآیندهای تولیدی اختلال ایجاد کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.

به طورکلی از مهم ترین کاربردهای رزین های تبادل یونی می توان به رفع سختی آب، حذف سیلیکا، از بین بردن رنگ و فلزات محلول در آب اشاره کرد.

در برخی صنایع برای تصفیه آب ابتدا از دستگاه تصفیه آب RO استفاده می شود تا بیشتر املاح از این طریق حذف شود و آب تصفیه شده سپس با رزین های تبادل یون مجددا تصفیه می شود تا سختی زدایی آب به بهترین نحو برای کاربردهای حساس مانند داروسازی صورت بگیرد.

رزین تبادل یونی پرولایت در انواع رزین کاتیونی، رزین آنیونی و میکس بد در دسترس است و به عنوان بهترین مارک رزین در ایران خرید و فروش می شود.

رزین کاتیونی:
رزین تبادل یون کاتیونی بر اساس نوع عملکرد به دو نوع تقسیم می شود که نوع اول دارای سیکل هیدروژنی است و یون هیدروژن H+، به طور فعال در مکانیسم تبادل یون درگیر است. در رزین تبادل یون کانیونی با آزاد شدن یون هیدروژن PH محلول کاهش می یابد. نوع دیگر رزین کاتیونی دارای سیکل سدیمی است که در آن یون سدیم Na+ فعالانه در سیستم عمل می کند و سختی آب را برطرف می کند.

رزین آنیونی:
رزین تبادل یون آنیونی نیز دو دسته هستند. نوع اول دارای سیکل هیدروکسیدی است که در گروه OH- ماده فعال در سیستم تعویض یون است و در نوع دیگر این رزین حاوی سیکل کلر است و Cl-فعالانه در واکنش شرکت کرده و سختی آب را برطرف می کند.

رزین میکس بد:
رزین میکس بد (Mixed bed)همانطور که از نام آن پیداست دارای هر دو نوع خواص رزین آنیونی و کاتیونی است و معمولا شامل 60% رزین آنیونی و 40% رزین کاتیونی می باشد. این رزین برای یون زدایی کامل آب و تهیه آب دیونیزه و فوق خالص جهت کاربردهای خاص استفاده می شود.

رزین پرولایت انگلیس جزء باکیفیت ترین رزین های موجود در ایران است که در انواع ذکر شده عرضه شده و به صورت لیتری و در کیسه های 25 لیتری به فروش می رسد. این رزین ها قابلیت احیا دارند و با نگهداری درست و شستشوی به موقع آنها می تواند برای مدت طولانی تری از آنها استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>