اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

سنتز شیمیایی اسپینل آلومینات منیزیم نانو کریستال: پودرهای اسپینل آلومینات منیزیم نانو کریستال (MgAl2O4) با استفاده از دو نوع پیش ساز مختلف سنتز شدند:کلریدهای فلزی و مخلوط نانومنیزیا و کلرید آلومینیوم.

پیش ساز ها و پودرهای کلسینه شده در دماهای مختلف توسط طیف سنجی پراش پرتو ایکس (XRD)، آنالیز حرارتی همزمان (STA) و میکروسکوپ الکترونی روبشی (FE-SEM) مشخصه یابی شدند. نتایج نشان دادند که در هر دو روش اسپینل آلومینات منیزیم نانو کریستال در دمای °450C تشکیل می شود.

مطابق با نتایج FE-SEM در روش کلریدی نانو پودرهای اسپینل خالص و بدون آگلومره دردمای °450C تشکیل شده است. علاوه بر این اندازه ی کریستال ها در هر دو روش در محدوده 60_40 نانومتر است.روش های سنتز بسیاری برای آماده سازی پودر اسپینل آلومینات منیزیم انجام شده اند که در دو دسته ی روش های واکنش حالت جامد و روش های شیمیایی تر قرار می گیرند.

بدون شک هر یک از این روش ها دارای مزایایی هستند. روش های شیمیایی تر دمای تشکیل یا کریستالیزه شدن اسپینل Mg-Al را کاهش می دهند که در موردبعضی از این روش ها این دما 700C است، هم چنین این روش ها به تولید نانو پودر کمک می کنند و این نسبت سطح به حجم بالای سرامیک باعث می شود که سینتر پذیری بالای پودر در دماهای پایین تر به دست آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>