اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینا

تولید کامپوزیت ریختگی پایه آلومینیمی تقویت شده با ذرات آلومینا: با استفاده از تولید کامپوزیتهای ریختگی درجا به روش ریخته گری گردابی می توان ضمن تولید کامپوزیتهایی با تقویت کننده های نانومتری به توزیع یکنواخت ذرات تقویت کننده در فاز زمینه و ترشوندگی بالایی رسید که ازمهم ترین پارامترها در تعیین خواص کامپوزیت هستند.

در این پژوهش هدف تولید کامپوزیتهای ریختگی پایه آلومینیومی تقویت شده با ذرات سرامیکیAl2O3در ابعاد نانو به روش درجا می باشد که این ذرات در اثر فعل وانفعالات شیمیایی بین پودرهای اضافه شده از قبیل، ZnO,SiO(شیشه بازیافتی)وTiO2با مذاب آلومینیم تولید شدند.بعد از آماده سازی پودرها، آنها به مذاب آلومینیم اضافه شدند و بعد از همزدن در مدت زمان معین، ریختهگری انجام شد.

سپس با استفاده از دستگاه SEM و میکروسکوپ FESEM تولید یا عدم تولید، ابعاد و توزیع تقویت کننده هامورد بررسی قرار داده شد. بررسی ها نشان داد که نمونه کامپوزیتی تولید شده از شیشه بازیافتی دارای تقویت کننده هاییریز و با توزیع مناسب است که علت آن ترد بودن پودر، SiO2 آگلومره شدن کمتر نسبت به سایر پودرها به هنگام اضافه شدن به مذاب و توزیع مناسب در داخل مذاب است.

در سالیان گذشته، طراحی مواد با تأکید بر وزن سبک، سازگاری با محیط زیست، هزینه کم، کیفیت و قابلیت کارایی تغییر کرده است. به این ترتیب کامپوزیت های زمینه فلزی مورد توجه قرار گرفته و به طور روز افزونی در حالتوسعه می باشند.

این نوع کامپوزیت ها در صنایع مهمی از جمله صنایع نظامی، صنایع هوایی، حمل و نقل، خطوط انتقالقدرت و غیره مورد استفاده می باشند. به طور کلی کامپوزیتهای زمینه فلزی شامل فاز زمینه و فاز تقویت کننده می باشد که در آنها فاز زمینه عمدتا آلیاژ و فاز تقویت کننده معمولا از جنس سرامیک می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>