اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب RO دستگاهی است که بر اساس فرآیند اسمز معکوس (Reverse Osmosis) کار می کند و برای تصفیه آب در صنعت، کشاورزی و مصارف عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. تصفیه آب RO قادر است آب هایی با درجه شوری 2000 تا 10,000 میلی گرم بر لیتر را تصفیه کرده و شوری آن را به کمتر از 500 میلی گرم بر لیتر کاهش دهد.

تصفیه-آب

تامین آب تمیز و گوارا یکی از مهم ترین نیازهای انسان به خصوص در زندگی پیشرفته امروزی است. از آنجاییکه بیشتر منابع آبی زمین شور است برای تولید آب شیرین مورد نیاز انسان ها به دستگاه های تصفیه آب احتیاج است.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس همان دستگاه آب شیرین کن است که در ابعاد و مصارف صنعتی طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت خرید و فروش دستگاه تصفیه آب RO به عوامل مختلفی بستگی دارد و براساس نوسانات قیمت دلار متغیر خواهد بود.

روش کار دستگاه تصفیه آب RO:
اسمز معکوس (RO) یک فرآیند تصفیه آب است که با استفاده از غشایی تقریبا نفوذ پذیر، یونها، مولکولهای ناخواسته و ذرات بزرگ تر را از آب آشامیدنی حذف می کند. در اسمز معکوس از فشار اعمال شده برای غلبه بر فشار اسمزی استفاده می شود. اسمز معکوس می تواند انواع مختلفی از مواد شیمیایی محلول و معلق و همچنین گونه های بیولوژیکی (اصولاً باکتری ها) را از آب حذف کند و در فرآیندهای صنعتی و در تولید آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در فرآیند اسمز معمولی، حلال به طور طبیعی از منطقه ای با غلظت املاح کم (پتانسیل آب بالا)، از طریق یک غشا، به منطقه ای با غلظت املاح بالا (پتانسیل آب کم) منتقل می شود. نیروی محرکه حرکت حلال انرژی آزاد سیستم را کاهش می دهد و وقتی اختلاف غلظت حلال در دو طرف غشا کاهش می یابد باعث ایجاد فشار اسمزی می شود زیرا حلال به سمت محلول غلیظ تری می رود.

کاربردهای دستگاه تصفیه آب RO:

  • تصفیه و بازیافت پساب صنایع تولیدی فلزکاری و آبکاری.
  • استفاده در صنعت چاپ و ساخت مواد نیمه رسانا.
  • تصفیه و بازیافت آب مورد استفاده در صنایع تولید خودرو.
  • تصفیه پساب تولیدات مواد غذایی و نوشیدنی.
  • حذف نمک ها و فلزات سنگین از آب های دفعی.
  • کاربرد در بویلرها و پیش تصفیه در برج خنک کننده.
  • تولید آب با خلوص بالا برای داروسازی.

صنایع شیمیایی، تولید ظروف شیشه ای و شیشه های دو جداره، باتری سازی و الکترونیک، رنگسازی، صنایع فلزی و قالب سازی، صنایع لاستیک، پلاستیک و صنایع آبکاری نیز از دستگاه های تصفیه آب استفاده می کنند.

مزایای دستگاه تصفیه آب RO:
آب تصفیه کن RO را می توان در مناطقی که آب سخت و آلوده دارند مورد استفاده قرار داد. یکی دیگر از مزایای این دستگاه این است که نیازی نیست در دوره های کوتاه مدت فیلتر اسمز آن را تعویض کنید. هیچ ماده شیمیایی و یا غیر طبیعی در دستگاه تصفیه آب RO وجود ندارد و آب را به طور کامل برای استفاده به عنوان آب قابل شرب تصفیه می کند.

معایب دستگاه تصفیه آب RO:
با وجود کمک بسیار زیادی که این دستگاه ها به تصفیه آب می کنند غشاء بکار رفته در این دستگاه مواد طبیعی و املاح آب را نیز حذف می کند و باعث می شود خاصیت قلیایی آب از بین برود که این وضعیت می تواند در طولانی مدت برای سلامتی مضر باشد. این مشکل در دستگاه های جدید با کمک فیلترهای خاص حل شده است و اکثر PH آب را بین 7.6 تا 8 حفظ می کنند.

این دستگاه ها برای تصفیه آب به برق نیاز دارند و پسابی که تولید می کنند بیش از آب تصفیه شده ای است که به ما ارائه می دهند.

نکات مهم در نگهداری دستگاه تصفیه RO:
آب ورودی به ممبران ها نباید کلر داشته باشید زیرا باعث تخریب غشای پلی آمیدی شود. در صورت تغییر رنگ فیلترهای میکرونی باید فورا آنها را تعویض کنید. فشارسنج های دستگاه را هر روز بررسی کنید. در صورت افت فشار دبی آب تصفیه شده یا گرفتگی ممبران، از برنامه CIP استفاده کنید.

فیلتر های کارتریج ورودی آب دستگاه را باید به صورت دوره ای عوض کنید وگرنه باعث کاهش راندمان شیرین سازی آب خواهد شد.

هیچ گاه دستگاه تصفیه آب صنعتی را بدون استفاده از ماده ضد رسوب یا آنتی اسکالانت روشن نکنید، زیرا ورود هوا به داخل سیستم باعث مشکلاتی در پمپ فشار و درنتیجه افت عملکرد دستگاه می شود. استفاده از لامپ های UV معمولا در بالا دست دستگاه توصیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>