اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قرص کلر حاوی ترکیبات شیمیایی است که برای ضد عفونی آب استخر و جلوگیری از رشد جلبک ها و دیگر میکروارگانیسم ها در آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. قرص کلر در واقع به جز کلر از مواد شیمیایی دیگری نیز تشکیل شده است و با درصدهای 90 و 70 در بازار موجود است.

قرص_کلر

آب استخر برای پاکیزه نگهداشته شدن نیازمند رسیدگی های خاصی است زیرا در این حجم آب بسیاری از جلبک ها، ویروس ها، پروتوزو ها و باکتری ها رشد می کنند و ممکن است سلامت افراد را به خطر بیاندازند. از آنجاییکه آب استخر با پوست افراد تماس مستقیم دارد نمی توان هر ماده شیمیایی را برای ضد عفونی آن مورد استفاده قرار داد.

به همین دلیل کلر به صورت قرص و پودر به اشکال خاص در ترکیب با مواد شیمیایی دیگر تولید و عرضه شده است. قیمت خرید و فروش قرص کلر برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق اینترنتی و یا مراجعه حضوری این قرص را از مکان های مختلف خریداری کنید. 

روش استفاده از قرص کلر:
کلر یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی برای ضدعفونی آب است و به طور گسترده برای ضدعفونی استخرهای شنا مورد استفاده قرار می گیرد. برای ضد عفونی آب قرص 200 گرمی کلر را معمولا با استفاده از شناورها یا فیدرهای اتوماتیک مورد استفاده قرار می دهند.

چون انداختن مستقیم قرص در آب استخر ممکن است با توزیع نامناسب کارایی خوبی ارائه ندهد. شناورها یا فیدرها ترکیبات شیمیایی را به تدریج وارد آب کرده و باعث پخش شدن آن در کل آب استخر می شوند.

این قرص به دلیل داشتن سولفات مس و سولفات آلومینیوم از تولید جلبک و سبز شدن استخر و لیز شدن کف استخر جلوگیری کرده و باکتریهای بیماریزا و سایر میکروارگانیسم ها را از بین می برد. استفاده از این قرص ها ماندگاری آب را افزایش داده و نیاز به تعویض آب استخر را کاهش می دهد. این قرص ها برای استفاده در استخرهای خصوصی و عمومی کارایی خوبی ارائه می دهند.

انواع قرص کلر:
در حال حاضر انواع قرص آنزیم دار و ساده 90 % و 70 % و قرص های کلر 20 گرمی ساده برای ضد عفونی کردن آب جکوزی و آبنماها با حلالیت 100 % در آب و بدون ته نشینی در بازار وجود دارد.

هر یک عدد قرص ها را می توان برای تصفیه 15 هزار لیتر آب در یک هفته استفاده کرد. از مزایای این قرص این است که به آرامی در آب پخش شده و دیگر نیاز به استفاده مکرر از پودر کلر به صورت روزانه نیست.

این قرص ها برای ضدعفونی استخرهایی که فقط آخر هفته استفاده می شوند یا در طول هفته امکان ضدعفونی کردن استخر با پودر کلر را ندارند، بسیار ایده آل است زیرا با تابش نور خورشید پودر کلر استفاده شده در استخر بی اثر خواهد شد.

احتیاط هنگام مصرف قرص کلر:
توجه داشته باشید که به هیچ عنوان انواع قرص های ضد عفونی کننده را با سایر مواد شیمیایی مانند پاک کننده های خانگی مخلوط نکنید. استفاده از این ترکیبات در استخرهای پرورش ماهی به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا اثرات جانبی زیادی غیر از مرگ نیز برای آنها به دنبال خواهد داشت.

از آنجاییکه گاز حاصل از حل کردن قرص های کلر کات کبود دار در آب بسیار خطرناک است حتما موقع باز کردن بسته بندی کلر و حل نمودن آن در آب از ماسک استفاده کنید و در محیط باز این کار را انجام دهید تا گازهای حاصل از طریق حلق و بینی استشمام نشود.

پودر و انواع قرص را در مکان خشک و خنک و دور از نور آفتاب و به دور از مواد قابل احتراق نگهداری کنید. قرص ها و حتی بسته بندی های آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>