اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتانیوم دی اکسید

روش های سنتز نانوذرات دی اکسید تیتانیوم: امروزه نانوذرات به دلیل خواص ویژه و همچنین کاربردهای تکنولوژیکی فراوانی که دارند، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده اند. در این میان، نانوذرات دی اکسید تیتانیوم به دلیل خواص نوری، الکتریکی و کاتالیستی بسیار عالی، دارای کاربردهای بسیاری مهمی در صنایع مختلف می باشند.

از جمله ی این کاربردها می توان به استفاده در رنگدانه های صنعتی، به عنوان فتوکاتالیست در پاکسازی محیط زیست، در کرمهای ضد آفتاب برای محافظت از پوست، در کاربردهای فتوولتاییک برای سلولهای خورشیدی، سنسورها، در اجزای دستگاهای الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. دو خاصیت مهم این ماده که آن را در زندگی بسیار کارا و مفید می سازد، خواص فتوکاتالیستی و فوق آب دوستی آن است.

از این دو خاصیت برای تصفیه آب و فاضلاب ها، حذف آلودگی هوا و ساختمان ها، تسریع واکنشهای فتوشیمیایی مانند تولید هیدروژن، ساخت سطوح و لایه های ضدمه و شیشه های خود تمیزشونده استفاده می شود.خواص نانوذرات دی اکسید تیتانیوم وابستگی شدیدی به اندازه ی ذرات، عناصر یا ترکیبات دوپ شده و اصلاحات سطحی انجام شده بر روی آنها دارد که به نوبه ی خود تحت تأثیر روش سنتز نانوذرات می باشند.

به همین دلیل امروزه روشهای سنتز نانوذرات دی اکسید تیتانیوم بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.زمانیکه اندازه مواد کوچک و کوچک تر می شود و به مقیاس نانو می رسد، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی جدید از خود نشان می دهند. در میان خصوصیات منحصر بفرد نانومواد، حرکت الکترونها و حفره ها در نانومواد نیمه هادی به واسطه تحدید کوانتومی غالب شده و ویژگیهای انتقال مربوط به فونونها و فوتونها بشدت تحت تأثیر اندازه و هندسه مواد قرار دارد.

مساحت سطح موثر و نسبت سطح به حجم با کاهش اندازه مواد افزایش می یابد. سطح موثر بالا به وسیله ذراتی با اندازه کوچک حاصل می شود که در بسیاری از تجهیزات مبنی بر TiO2 که در آنها برهمکنش سطح مشترک مواد اهمیت پیدا می کند، مفید خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>