اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلیمر_آمید

پلیمر پلی آکریل آمید:
پلی آکریل آمید (Polyacrylamide) که مختصراً به آن PAM نیز گفته می شود، پلیمری متشکل از مونومرهای آکریلامید است که از انتها به یکدیگر متصل شده اند. پلی آکریل آمید در دمای اتاق به صورت جامد شیشه ای است و به دلیل تفاوت در روش های تولید این محصول می تواند به صورت پودر سفید، دانه های شفاف و ورقه ورقه تولید شود.

پلی آکریل آمید پایداری حرارتی خوبی دارد و در آب محلول است. محلول آبی این ترکیب روشن و شفاف است و با افزایش وزن مولکولی پلیمر، ویسکوزیته آن افزایش می یابد. این پلیمر به جز چند حلال از جمله اسید استیک، اسید اکریلیک، اتیلن گلیکول، گلیسرول و فرمامید، به طور کلی در حلال های آلی نامحلول است.

این ترکیب توسط پلیمریزاسیون رادیکالی مونومر آکریلامید تشکیل می شود ولی با روش های دیگری مانند پلیمریزاسیون محلول، پلیمریزاسیون امولسیون معکوس، پلیمریزاسیون سوسپانسیون و پلیمریزاسیون حالت جامد نیز تولید شود.

کاربردهای پلی آکریل آمید چیست ؟
PAM یکی از پرمصرف ترین گونه های پلیمری محلول در آب است که تعداد زیادی گروه های آمید آزاد در ساختار مولکولی آن وجود دارد. گروه آمید فعالیت شیمیایی بالایی دارد و می تواند یک سری مشتقات را با انواع مختلفی از ترکیبات تشکیل دهد.

پلی آکریلامید در تهیه چسب، کاغذ، پلاستیک ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.پلی آکریل آمید دارای اثرات لخته سازی، ضخیم کنندگی، چسبندگی، تثبیت کلوئید و تولید فیلم است و به طور گسترده در کارخانجات کاغذسازی، معدن، شستشوی زغال سنگ، متالورژی، استخراج روغن و سایر بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین یک ماده شیمیایی مهم برای تصفیه آب است.

این پلیمر در کشاورزی برای افزایش هوادهی و کاهش تراکم خاک مورد استفاده قرار می گیرد و باعث بهبود آبیاری و ریشه زنی عمیق و افزایش قدرت و رنگ ظاهری محصولات می شود. همچنین با کاهش نیاز به آب، کاهش فرسایش خاک و هزینه های نگهداری گیاه کمک قابل توجهی به بخش کشاورزی می کند.

خواص شیمیایی پلی آکریل آمید:
پلی آکریل آمید نسبت به حرارت بسیار مقاوم است و فرم جامد آن در دمای 220 تا 230 درجه سانتی گراد نرم می شود و محلول آن فقط در دمای بالاتر از 110 درجه سانتی گراد به طور قابل توجهی تجزیه می شود.

این ماده در بنزن، تولوئن، زایلن، بنزین، نفت سفید، سوخت دیزل، نامحلول است اما در آب قابل حل است و با قلیاها با هیدرولیز جزئی واکنش می دهد.

خواص فیزیکی پلی آکریل آمید:
حلالیت در آب: با هم زدن سریع مکانیکی این ماده به راحتی در آب سرد قابل حل می باشد و یک محلول ویسکوز شفاف تشکیل می دهد. افزایش دما بر حلالیت آن تأثیر نمی گذارد و تنها در افزایش غلظت ویسکوزیته تأثیر گذار است.

پایداری:
این پلیمر از خاصیت جذب رطوبت متوسطی برخوردار است و در صورت قرار نگرفتن در معرض دمای بالا، پودر آن می تواند برای مدت طولانی ذخیره شود. در حالت محلول وقتیکه غلظت آن از 17٪ بیشتر باشد، می تواند بیش از یک سال بدون تغییر قابل توجه در ویسکوزیته ذخیره شود. این ماده در محدوده pH بین 3 تا 9 ثبات خوبی دارد و در pH بالا، ویسکوزیته آن به تدریج افزایش می یابد.

سمیت:
این ماده به خودی خود غیر سمی است، اما اگر حاوی مونومرهای پلیمریزه (یک پیوند مضاعف) باشد، برای انسان سمی خواهد بود. به همین دلیل پس از اتمام آماده سازی آن، باید مقدار معینی بی کربنات سدیم برای از بین بردن مونومرهای باقیمانده به آن اضافه شود.

تأثیرات محیطی:
نگرانی ها مطرح شده است که پلی آکریل آمید مورد استفاده در کشاورزی ممکن است مواد غذایی را با آکریلامید که یک نوروتوکسین شناخته شده و سرطان زاست، آلوده کند. ولی تحقیقات نشان داده که مقادیر باقیمانده آکریل آمید در این محصولات بسیار کمتر از آن است که باعث نگرانی شود.

علاوه بر این، نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است پلی آکریل آمید دپلیمره شده و آکریل آمید را تشکیل دهد ولی تحقیقات نشان داده است که این ماده حتی در ظروف پخت و پز نیز به طور قابل توجهی دپلیمریزه نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>