اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رسوب_زدا

ماده دیسکلر یا رسوب زدا:
دیسکلر (Descaler) ماده ای شیمیایی است که برای حذف رسوب از دستگاه های مختلف، تأسیسات آب، دیگ های بخار، سماور و کتری مورد استفاده قرار می گیرد. دیسکلر اغلب ترکیبی اسیدی مانند هیدروکلریک اسید است که با کربنات قلیایی موجود در رسوب واکنش می دهد و باعث تولید گاز دی اکسید کربن و نمک های محلول می شود.

آب سخت معمولا حاوی مقادیر زیادی نمک کلسیم و منیزیم است که وقتی گرم می شود این ترکیبات در لوله ها، پمپ ها و هرجای دیگری رسوب می کنند. این رسوبات کارایی دستگاه را کاهش داده و به مرور زمان به دستگاه و لوله ها آسیب می رسانند. بنابراین برای حفظ کارایی دستگاه و همچنین افزایش طول عمر آنها باید هرچند وقت یکبار با استفاده از ترکیبات دیسکلر رسوب زدایی انجام داد.

فرآیند رسوب زدایی به حذف لایه های ضخیم رسوبات تشکیل شده در داخل لوله ها، دستگاه ها و تجهیزات مختلف گفته می شود که با افزودن دیسکلر صورت می گیرد. ترکیبات دیسکلر مورد استفاده رایج شامل اسید استیک، اسید سیتریک، اسید گلیکولیک، اسید فرمیک، اسید فسفریک، اسید سولفامیک و اسید هیدروکلریک هستند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها به عنوان دیسکلر اسیدهای بافری تولید می کنند که تأثیر خورندگی آنها بر روی دستگاه ها کاهش یافته است و می توانند به صورت ایمن کار رسوب زدایی را انجام دهند. این دیسکلرها حاوی حدود 10% اسید هیدروکلریک، مواد نفوذ کننده و خیس کننده رسوب هستند تا بهتر و سریع تر بتوانند دستگاه ها و تجهیزات را با کمترین اثر منفی رسوب زدایی کنند.

فواید استفاده از دیسکلر یا رسوب زدا چیست ؟
رسوب زدایی با استفاده از ترکیبات دیسکلر برای از بین بردن لایه های ضخیم کلسیم بر سطح داخلی دستگاه ها و تجهیزات لازم است تا اختلالی در گرم شدن آب ایجاد نشود چون لایه های رسوبی مانند عایق عمل کرده و کارایی دستگاه ها را کاهش می دهند.

از طرف دیگر رسوب زدایی با استفاده از ترکیبات دیسکلر برای جلوگیری از خوردگی در مبدل گرمایی صنعتی لازم است تا هزینه های اضافی برای تعویض تجهیزات را کاهش دهد.

رسوب زدایی با ترکیبات دیسکلر به طور ایمن و موثر رسوبات آهکی، کلسیمی و زنگ زدگی ها را به راحتی برطرف می کند. دیسکلر همچنین رسوبات حاصل از آب، گل و لای و سایر رسوبات غیرمحلول را از بین می برد.

رسوبات همیشه مشکل ساز هستند زیرا در داخل لوله ها شکل گرفته و با کوچک کردن سطح مقطع عبور آب و سایر مایعات را کاهش می دهند. این مسئله باعث افت کیفیت و کارایی دستگاه ها می شود.

برای حذف رسوب یا باید مبدل حرارتی را عوض کرد یا با ترکیبات دیسکلر طی دو تا سه ساعت رسوبات را از بین برد که قطعا راه حل دوم صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

لازم به ذکر است که هرچند این رسوبات سمی نیستند اما در دستگاه هایی مانند قهوه سازها بر طعم قهوه موثر خواهند بود و از طرفی کارایی دستگاه برای تولید آب گرم و زمان آماده سازی قهوه را نیز تحت تأثیر قرار می دهند.

اگر در مناطقی زندگی می کنید که املاح آب زیاد است قطعا مشکل بیشتری با تولید رسوب خواهید داشت و ممکن است مجبور شوید بارها و بارها دستگاه ها و حتی کتری و سماور خودتان را با دیسکلر رسوب زدایی کنید.

توجه داشته باشید که برای حفظ سلامتی خودتان جهت رسوب زدایی وسایل خانگی حتما از ترکیبات دیسکلر ایمن استفاده کنید تا به سادگی دستگاه های شما را مانند روز اول به بالاترین کارایی برسانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>