اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنتونیت

بنتونیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بنتونیت یک ماده طبیعی است که به طور عمده از اسمکتیت رس تشکیل شده است. بنتونیت با تبدیل خاکستر آتشفشانی به مینرالهای رسی در محیط های دریایی تولید می شود و به صورت لایه هایی بین دیگر سنگ ها قابل مشاهده است.

این ماده عمدتاً از مواد معدنی کریستالی متشکل از گروه اسمکتیت تشکیل شده است که شامل سیلیکات های آلومینیومی آبدار حاوی آهن، منیزیم، سدیم یا کلسیم هستند. بنتونیت سدیم و کلسیم و پتاسیم انواع شناخته شده این ترکیب شیمیایی هستند که استفاده از هر یک به خصوصیات فیزیکی خاص آنها بستگی دارد.

بنتونیت مقادیر زیادی آب را جذب می کند و گاهی تا چندین برابر حجم اولیه خودش متورم می شود و توده های بزرگ ژله ای تولید می کند. از بنتونیت سدیم برای آب بندی، ذوب فلز، تولید آزبست و پشم معدنی، به عنوان گل های حفاری، در سیمان های پرتلند و بتن، سرامیک، امولسیون، حشره کش ها، صابون ها، داروسازی ها و رنگ ها استفاده می شود.

بنتونیت در تولید کاغذ، شفاف سازی آب، آب میوه و مشروبات الکلی و به عنوان نرم کننده آب برای از بین بردن کلسیم آب سخت استفاده می شود.

کاربرد بتونیت در پزشکی:
بنتونیت یک رس طبیعی با دانه نرم و بافت ریز است که در ترکیب با آب خمیری تشکیل می دهد که از گذشته تاکنون از مزایای درمانی آن استفاده می شود. این ماده برای درمان بثورات پوستی مانند آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.

بنتونیت در بسیاری از محصولات پوستی وجود دارد و برخی افراد نیز با هدف تسکین مشکلات گوارشی یا از بین بردن سموم بدن آن را به مواد غذایی یا نوشیدنی های خودشان اضافه می کنند.

خواص بنتونیت برای سلامتی:
دانشمندان معتقدند که بنتونیت با جذب چربی های اضافی و گرد و غبار از روی پوست عمل می کند. این ماده با چسبیدن به مولکولها و یونها، آلودگی ها و سموم را جذب و از بین می برد.

وقتی که این ماده به عنوان ماسک بر روی پوست استفاده می شود چربی های اضافی و باکتریها را جذب کرده و یک درمان طبیعی برای آکنه به حساب می آید. بنتونیت شامل مواد معدنی طبیعی مانند کلسیم، منیزیم و آهن است که ممکن است مزایای دیگری هم داشته باشد.

این ماده برای کاهش وزن افرادی که مواد غذایی پرچرب مصرف می کنند مفید است. بنتونیت همچنین می تواند به درمان یبوست و تنظیم حرکات دستگاه گوارش کمک کند و حتی برای درمان سندرم روده تحریک پذیر نیز موثر است.

این ترکیب در صورت مصرف خوراکی می تواند باعث دفع فلزات سنگینی مانند سرب شود که مشکلات متعددی برای سلامتی افراد ایجاد می کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف بنتونیت ممکن است برای در دفع سرب اضافی از بدن مفید باشد.

خواص درمانی رس هایی مانند بنتونیت به دلیل غلظت بالای مواد معدنی مانند سیلیس، کلسیم، منیزیم، سدیم، آهن و پتاسیم است که می تواند سموم، فلزات سنگین، ناخالصی ها و مواد شیمیایی را جذب کرده و از بین می برد. به همین دلیل بتونیت یکی از اجزا اصلی موجود در دتاکس ها و محصولات پاک کننده است.

این ماده همچنین به جذب اکسیژن در سلول ها کمک می کند زیرا هیدروژن اضافی را جذب می کند و به سلول ها اجازه می دهد تا به جای آن اکسیژن را جایگزین کنند.

کاربرد بنتونیت در صنایع:
بنتونیت با توجه به ترکیب و ساختار کاربرد گسترده ای در صنایع دارد. این ویژگیها خصوصا وقتی که این ماده در آب حل می شود، قابل مشاهده است.

بسیاری از کاربردهای صنعتی بنتونیت از ویژگی تورم این ماده در آب و تولید سوسپانسیون ویسکوز نشات می گیرد. بنتونیت با انحلال در آب ذرات کلوئیدی تشکیل می دهد که مساحت سطحی بزرگی نسبت به وزن رس دارند به همین دلیل این ماده می تواند یک تثبیت کننده عالی امولسیون یا محیطی برای حمل سایر ترکیبات شیمیایی باشد.

ازآنجایی که بنتونیت بار منفی دارد می تواند با فلزات دارای بار مثبت مانند سرب واکنش دهد که این مسئله می تواند سرب موجود در فاضلاب را از بین ببرد.

این ماده با بسیاری از مواد آلی شیمیایی واکنش نشان می دهد و ترکیباتی را تشکیل می دهد که به عنوان مواد ژله کننده در بسیاری از مایعات ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی:
FDA استفاده از محصولات حاوی رس بنتونیت را مجاز نمی داند زیرا متخصصان دریافته اند که برخی از این محصولات ممکن است حاوی فلزات سنگین باشند.

در سال 2016، FDA به مصرف کنندگان هشدار داد که به دلیل داشتن سطح بالای سرب از نوع خاصی از بنتونیت استفاده نکنند. بنابراین برای استفاده از محصولات حاوی بنتونیت باید به دنبال محصولی با مارک یا منبع معتبر باشید.

قبل از استفاده از این ماده یا هر نوع داروی طبیعی روی پوست ابتدا آزمایش آلرژی انجام دهید. برای این منظور مقدار کمی از محصول را به ناحیه داخلی آرنج بمالید و 24 ساعت صبر کنید. اگر هیچ واکنشی رخ نداد، به استفاده از محصول ادامه دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>