اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تربانتین

تربانتین چیست و چه خواص و کاربردی دارد؟
تربانتین ( Turpentine) یا روغن تربانتین ماده ای است که به عنوان تینر و پاک کننده برس های رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. تربانتین در رتگ روغنی نقاشی مثل مارک وستا و نیز به عنوان ماده اولیه در سنتز رزین ها، مواد افزودنی روغنی، در ترکیب داروها و به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود.

تربانتین ماده ای بی رنگ، روغنی، بی بو و قابل اشتعال است و هنگام استفاده بر روی پوست احساس گرما ایجاد می کند. بسیاری از افراد بعد از استفاده از این ماده متوجه اثر فوری آن می شوند و طی چند ساعت درد آنها کاهش می یابد.

این ماده شیمیایی با تقطیر اولئورسین (صمغ تربانتین) از گونه های کاج به دست می آید و به عنوان ماده طعم دهنده در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص و کاربردهای تربانتین:
بعلت قیمت خرید و فروش مناسب تربانتین صدها سال است که به عنوان ماده دافع آب، حلال و روغن چراغ استفاده می شود. تربانتین در نقاشی رنگ روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روغن دارای طعمی قوی و تلخ است و سابقه طولانی در تولید دارو دارد و به عنوان داروی ضد درد موضعی برای درمان اختلالات روماتیسمی و درمان درد ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آدامس های مشتق شده از این ماده برای رفع درد دندان کاربرد دارند و در ترکیب شربت های ضد سرفه، مواد آرایشی و صابون ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.این ماده در گذشته برای آب بندی کشتی ها و قایق ها مورد استفاده قرار می گرفت و یک ماده عالی برای حفظ چوب بود.

کاربرد اصلی این ترکیب در صنایع به عنوان حلال و منبعی برای سنتز آلی است. به عنوان یک حلال، از تربانتین برای رقیق کردن رنگهای روغنی، تولید جلاء و ماده اولیه برای صنایع تولید مواد شیمیایی استفاده می شود. البته استفاده صنعتی آن به عنوان یک حلال در کشورهای صنعتی تا حد زیادی با جایگزین های ارزان قیمت که از نفت خام تقطیر شده به دست می آید، جایگزین شده است.

از این روغن به عنوان یک منبع خام در سنتز ترکیبات شیمیایی معطر استفاده می شود. کامفور، لینالول، آلفا ترپینول و ژرانیول که به صورت تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، معمولاً از آلفا پینن و بتا پینن تولید می شوند که دو ماده اصلی شیمیایی تربانتین هستند.

عوارض و خطرات:
لطفا هنگام مصرف این روغن احتیاط کرده و قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید تا برای شما عوارضی نداشته باشد.

حلال تربانتبن به عنوان یک حلال ارگانیک، بخار آن باعث تحریک پوست و چشم ها می شود. این ماده شیمیایی هنگام استنشاق باعث آسیب به ریه ها، دستگاه تنفسی و همچنین سیستم عصبی مرکزی می شود و در صورت بلع به سیستم کلیوی آسیب خواهد زد.

بلع این ماده باعث احساس سوزش، درد شکم، تهوع، استفراغ، گیجی، تشنج، اسهال و بی هوشی می شود. از آنجاییکه تربانتین می تواند باعث ایجاد اسپاسم در مجاری هوایی به ویژه در افراد مبتلا به آسم و سرفه شدید شود، در صورت استنشاق می تواند منجر به وخیم تر شدن مشکلات تنفس در افراد مبتلا به این بیماری ها شود.

این روغن را به مقدار زیاد روی زخم های باز استفاده نکرده و به مقدار زیاد نخورید. برای استفاده درمانی از این ماده می توانید آن را به دستگاه مرطوب کننده یا بخور اضافه کنید تا احتقان ریه ها را برطرف کند.

پس از استعمال این روغن بر روی بدن از بانداژ استفاده کرده و از آن برای براق کردن لباس ها یا مبلمان استفاده نکنید. از آنجاییکه این روغن قابل اشتعال است حتما دست های خودتان را پس از مصرف بشوئید.

برای استفاده درمانی از این روغن می توانید آن را با عصاره های خوشبو مخلوط کنید تا بوی آزار دهنده آن کمتر شود.در سطح ppm 8000 ( 4448 میلی گرم در متر مکعب)، تربانتین صنعتی برای سلامتی خطرناک است و هنگام کار کردن با آن باید از تهویه محل اطمینان حاصل کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>