اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وایت_اسپریت

وایت اسپریت چیست و چه کاربردی دارد؟
وایت اسپریت یا اسپریت معدنی مانند حلال 402 و 403 مایعی شفاف هستند که به عنوان یک حلال ارگانیک رایج در نقاشی و تزئینات استفاده می شود. وایت اسپریت پرمصرف ترین حلال در صنعت رنگ است و عموما برای تمیز کردن قلم موهای رنگ پس از اتمام کار رنگ آمیزی استفاده می شود.

نقطه ذوب وایت اسپریت به عنوان یک حلال آلی منفی 40 درجه سانتی گراد و نقطه جوش آن بین 150 تا 200 درجه سانتی گراد می باشد.

این ماده ترکیبی از هیدروکربن های آلیفاتیک و آلیسیلیک C7 تا C12 است که به عنوان حلال استخراج کننده، حلال تمیز کننده، به عنوان حلال در آئروسل ها، رنگ ها، مواد نگهدارنده چوب، لاک ها، پولیش ها و محصولات آسفالت استفاده می شود. در اروپای غربی حدود 60٪ از کل وایت اسپریت تولیدی در رنگ ها، لاک ها و پولیش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بو و ظرفیت عملکردی آن به عنوان یک حلال بستگی به میزان محتوای هیدروکربن های موجود در آن دارد. هیدروکربن های آروماتیک معروف شامل زایلین و تولوئن هستند که اتفاقاً فقط در مقادیر کم در وایت اسپریت وجود دارند.

انواع مختلفی از وایت اسپریت همچون حلال 402 و 403 در دسترس است که انواع بی بوی آن در نتیجه عدم وجود هیدروکربن های آروماتیک، تقریباً به طور کامل تولید می شوند که این امر باعث افزایش ظرفیت حلال نیز خواهد شد.

یک ماده پاک کننده بسیار مؤثر و یک حلال قدرتمند همه کاره است. با افزایش فعالیت های صنعتی و افزایش نیازهای بهداشتی، پیش بینی می شود که استفاده از این ماده و تقاضای بازار برای آن در آینده افزایش یابد.

کاربردهای وایت اسپریت:
وایت اسپریت نوعی تقطیر نفتی است که به عنوان تینر و یک حلال ملایم استفاده می شود. در صنعت، از این ماده برای تمیز کردن و از بین بردن گریس قطعات و ماشین آلات و رفع روغن های اضافی استفاده می شود.

جایگزینی ارزان قیمت بر پایه روغن برای ترپتین های گیاهی است. هنرمندان از این ماده به عنوان جایگزینی برای ترپنتین استفاده می کنند زیرا اشتعال پذیری و سمیت کمتری دارد. هرچند به دلیل تداخل با رنگدانه ها هنرمندان نیازمند گریدهای بالاتری از وایت اسپریت نسبت به صنایع هستند.

این ترکیب دارای بوی نامطبوعی شبیه به نفت سفید است و تولید کنندگان مواد شیمیایی اقدام به تولید نوعی از این ماده با بوی نامطبوع کمتر کرده اند که حاوی هیدروکربن هایی با زنجیره کوتاهتر و فراریت کمتر است.

نوع فاقد بوی وایت اسپریت که برای حذف ترکیبات آروماتیک سمی تر تصفیه شده است برای کاربرد در نقاشی روغنی توصیه می شود، جایی که انسان ارتباط نزدیکی با حلال دارد.

این ماده اغلب برای تمیز کردن و باز کردن قفل صفحه ها پس از چاپ با جوهرهای روغنی و پلاستیزول استفاده می شود.

اگرچه وایت اسپریت به طور معمول به عنوان سوخت به بازار عرضه نمی شود اما می توان به عنوان جایگزین نفت سفید در اجاق های دستی از آن استفاده کرد، زیرا این ماده سبک تر از نفت سفید است.

وایت اسپریت یکی از عناصر اصلی برخی از افزودنی های سوخت / روغن خودرو است زیرا قادر به حل کردن روغن ها و گریس هاست.

موارد احتیاط و ایمنی استفاده:
وایت اسپریت قدرت اشتعال بالایی دارد بنابراین باید از انتشار آن در محیط جلوگیری کرد. توجه داشته باشید که هرگز نباید در نزدیکی لوازم برقی، منابع حرارتی و محیط بسته از این ماده استفاده کنید.

این ماده شیمیایی را باید درون ظرفی درب بسته در محیطی خنک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و اگر در حین کار با پوست شما تماس پیدا کرد به سرعت محل را با آب فراوان شستشو دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>