اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربنات_منگنز

کربنات منگنز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
کربنات منگنز با فرمول شیمیایی MnCO3 ماده ای به رنگ کرم تا صورتی کمرنگ است که به طور طبیعی و سنتتیک یافت می شود. کربنات منگنز یک منبع منگنز نامحلول در آب، الکل، آمونیاک و اسیدهای آلی است که به راحتی می تواند تحت تأثیر حرارت به سایر ترکیبات منگنز از جمله اکسید منگنز تبدیل شود.

این ماده شیمیایی در طبیعت به صورت رودوکروزیت وجود دارد و در رنگ های قرمز، صورتی، زرد، خاکستری و قهوه ای قابل دسترسی است و در زمینه های مختلف به طور گسترده ای استفاده می شود.

سنگ معدن منگنز با فرآیندهای الکترولیتی برای تولید دی اکسید منگنز استفاده می شود و ترکیب خالص آن به عنوان سنگ قیمتی و جواهر و به عنوان یک رنگدانه (منگنز سفید) استفاده می شود.

کربنات منگنز را می توان در صنعت از واکنش سولفات منگنز با کربنات های قلیایی محلول در آب مانند کربنات سدیم یا کربنات های هیدروژن آمونیوم تولید کرد. در این واکنش کربنات منگنز حاصل به صورت رسوب تشکیل می شود که پس از جداسازی و شستشو باید در دمای 120 درجه سانتی گراد و در معرض گاز بی اثر برای جلوگیری از اکسایش خشک شود.

کاربردهای کربنات منگنز:
کربنات منگنز در سرامیک سازی به عنوان لعاب چینی و رنگ لعاب استفاده می شود و در فرآیندهای ویسکوز به عنوان کاتالیزور عمل می کند.کربنات منگنز به عنوان افزودنی در کودهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد و برای رفع کمبود این ریزمغذی در محصولات زراعی بسیار موثر است.

این ماده شیمیایی در پزشکی برای تولید قرص هماتینیک مورد استفاده قرار می گیرد و در تولید مواد غذاهای بهداشتی و سالم نیز کاربرد دارد.

این ماده برای مخلوط کردن سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می شود و در تولید سنگ آهن و به عنوان یک معرف شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. کربنات منگنز در آب نامحلول است ولی در اسیدهای معدنی حل می شود و برای آبکاری سطح فلزات و صنعت جوشکاری بکار می رود.

کربنات منگنز برای رنگ آمیزی بتن مورد استفاده قرار می گیرد و این استراتژی در جهت ماندگاری، حفظ جنبه تزئینی و یک راه ساده برای حفظ سطوح بتنی خانه ها در حال گسترش است. به همین جهت انتظار می رود که تولید این ماده در آینده بیش از پیش افزایش یابد.

این ترکیب در بسیاری از فلزات یافت می شود و به عنوان یک ماده رنگی در ظروف سفالی و چینی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده گسترده آن در بخش تولیدات خانگی باعث افزایش درخواست تولید این ماده شده است.

کربنات منگنز صنعتی به عنوان کاتالیزور، رنگدانه، خشک کن، تولید نمک های منگنز، تولید داروهای ضد کم خونی، قطعات مکانیکی و فرآیند فسفاته کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

خطرات و عوارض:
قرار گرفتن در معرض بیش از حد پودر کربنات منگنز ممکن است باعث عوارضی در انسان شود. استنشاق طولانی مدت و مکرر پودر کربنات منگنز و بخارات آن ممکن است باعث التهاب سیستم عصبی شود.از نظر FDA حداکثر مقدار مجاز و ایمن این ترکیب به عنوان افزودنی غذایی 25 میلی گرم در هر کیلوگرم است.

این ماده در صورت تماس مستقیم باعث تحریک پوست شده و باعث سوزش چشم ها می شود. تنفس و استنشاق بخارات این ماده شیمیایی نیز می تواند موجب تنگی نفس و سرفه شود بنابراین برای کاهش علائم فرد را به هوای آزاد انتقال داده و همیشه قبل از کارکردن با این ماده تهویه محل را بررسی کنید و از ماسک و عینک های محافظ استفاده کنید.

با اینکه این ماده شیمیایی اشتعال زا نیست ولی بهتر است در محل خشک، خنک، تاریک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>