اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکسید_کروم

آشنایی با اکسید کروم و کاربردهای آن:
اکسید کروم یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Cr2O3 است که حاصل ترکیب اکسیژن و کروم بوده و به کروم سبز معروف است. اکسید کروم به صورت طبیعی به وجود می آید و ترکیبی بسیار نامحلول با پایداری حرارتی بالا و خواص اسیدی بازی است.

اکسید کروم یک منبع کروم بسیار نامحلول و پایدار در برابر حرارت است و در طبیعت به صورت اسکالوئیت معدنی یافت می شود.

این ماده به دلیل پایداری فوق العاده به عنوان رنگ دانه سبز در جوهرها، شیشه ها، رنگها و همچنین به عنوان ماده رنگ زا در تولید سرامیک و ایجاد رنگ سبز مات در لعاب ها استفاده می شود. اکسید کروم به عنوان ساینده برای صیقل دادن یا تیز کردن لبه های تیغ، چاقوها و سطوح دستگاه های نوری مورد استفاده قرار می گیرد.

کروم یک مینرال ضروری برای انسان جهت استفاده از گلوکز در بدن است ولی مصرف بیش از حد آن مسمومیت زا می باشد. ما روزانه 1 حدود میلی گرم کروم مصرف می کنیم و خوراکیهایی مانند مخمر آبجو، جوانه گندم و قلوه منابع عالی برای دریافت این مینرال هستند.

این ماده شیمیایی در صنایع برای سخت شدن فولاد، تولید فولاد ضد زنگ و آلیاژهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از آبکاری کروم می توان برای تزئین آینه و شیرآلات حمام و روکش های اتومبیل استفاده کرد. جالب است بدانید که 90% چرم ها با کروم برنزه می شوند.

کروم اکسیدهای مختلفی در ترکیب با اکسیژن، با ارزش تجاری تولید می کند که مهم ترین آنها اکسید کروم است که تری اکسید کروم یا اسید کرومیک نامیده می شود. این ترکیب عمدتاً برای آبکاری کروم و تولید سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای متنوع اکسید کروم:
اکسید کروم یک پودر سبز است که عمدتا به عنوان رنگ در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین می تواند به عنوان کاتالیزور در اکسیداسیون هیدروکربن های کلردار به دلیل فعالیت حذفی بالا مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده یک اکسیدان قدرتمند است و ممکن است با برخی از مواد آلی واکنش شدید نشان دهد، اما چنین ترکیباتی اغلب با اکسیداسیون کنترل شده در سنتز مواد آلی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده شیمیایی قابل اشتعال نیست و به راحتی با سایر ترکیبات واکنش نشان نمی دهد. ترکیبات کروم از جمله اکسید کروم به عنوان کاتالیزور صنعتی و رنگ دانه ( برای تولید رنگ های سبز روشن، زرد، قرمز و نارنجی) استفاده می شوند. یاقوت ها رنگ قرمز خود را از کروم دریافت می کنند و شیشه ها با استفاده از کروم به رنگ سبز زمردی در می آیند.

پوشش های اکسید کروم یا پوشش های اکسید سیاه نوعی پوشش صنعتی هستند که به عنوان سطوح آب بندی و همچنین مقاومت در برابر سایش بسیار مؤثر هستند. این پوشش ها مقاومت شیمیایی بالایی دارند و ضد انعکاس هم هستند.

این ماده شیمیایی به طور معمول در محلول های آبی (آب) غیر محلول و بسیار پایدار است که باعث می شود آنها به راحتی برای تولید گل سفالی جهت تولید وسایل الکترونیکی پیشرفته و ساختارهایی با وزن سبک در آئروسل ها و کاربردهای الکتروشیمیایی با درجه خلوص بالا (99.999٪) مفید باشند.

ایمنی برای سلامتی:
تماس این ماده شیمیایی با پوست و دهان می تواند مسمومیت حاد ایجاد کند. این ماده می تواند باعث واکنش پوستی آلرژیک و آسیب جدی به چشم شود. اکسید کروم باعث آسیب رسیدن به دستگاه تولید مثل شده و برای جنین بسیار مضر و خطرناک است.

این ماده می تواند باعث حالت تهوع و مشکلات گوارشی شده و استنشاق گرد و غبار حاصل از آن می تواند سیستم تنفسی انسان را تحریک کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>