اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صمغ عربی یک فیبر محلول در آب است که از درخت آکاسیای سودانی به دست می آید. صمغ عربی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، هیپوگلایسمیک و آنتی باکتریال کاربرد دارویی و غذایی فراوانی دارد.

صمغ_عربی

این ماده با دارا بودن زنجیره های پلی ساکاریدی و انشعابات فراوان وزن مولکولی و ویسکوزیته کمی دارد و هنگام حل شدن در آب می تواند یک ژل نرم ایجاد کند. حلالیت بالا و ویسکوزیته پایین و قیمت خرید و فروش مناسب صمغ عربی آن را تبدیل به یک ماده ایده آل برای استفاده در صنعت نان و شیرینی و اسپری های طعم دهنده کرده است.

ترکیبات صمغ عربی چیست ؟
صمغ عربی یک منبع طبیعی فیبر، نمک های معدنی و کربوهیدرات است. این ماده در آب محلول است و حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم و گروهی از کربوهیدرات ها به نام آرابینوز و گالاکتوز است.

صمغ عربی در واقع ترکیب پیچیده ای از گلیکوپروتئین ها و پلی ساکاریدها است و در درجه اول در صنایع غذایی به عنوان تثبیت کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای صمغ عربی:
این ماده یک عنصر کلیدی در حکاکی بر روی سنگ، صنعت چاپ، تولید رنگ و چسب و لوازم آرایشی است و کاربردهای صنعتی از جمله کنترل ویسکوزیته در جوهرها و صنایع نساجی دارد هرچند مواد ارزانتر در بسیاری از این کاربردها با آن رقابت می کنند.

این ماده در صنایع غذایی به عنوان تثبیت کننده، امولسیفایر، ماده قوام دهنده در بستنی ها، ماده پرکننده، آب نبات نرم، آدامس و شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین برای مخلوط کردن شیرین کننده و طعم دهنده ها در نوشابه ها استفاده می شود.

این ماده به محض حل شدن در آب محلولی شفاف به رنگ زرد تا نارنجی - قهوه ای با pH حدود 4.5 ایجاد می کند. محلول شکر و صمغ عربی در آب گاهی اوقات برای جلوگیری از ایجاد کریستال های شکر و ایجاد یک بافت نرم در کوکتل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

صمغ عربی ترکیبی منحصر به فرد از خواص امولسیون کننده عالی و ویسکوزیته پایین است که آن را تبدیل به یک ترکیب طعم دهنده و تثبیت کننده برای عصاره مرکبات مورد استفاده در نوشابه ها می کند.

ایمنی برای مصارف انسانی:
صمغ عربی یک پلی ساکارید پیچیده است که برای انسان و حیوان قابل هضم است و در روده بزرگ تحت تأثیر میکروارگانیسم ها تخمیر می شود.

از نظر FDA مصرف مقدار kcal/g 4 از این ماده در مواد غذایی قبلا مورد تائید بود که در سال 2018 این مقدار به kcal/g 1.7 کاهش یافت ولی در اروپا هیچ مقدار استانداردی برای مصرف این ماده تعیین نشده است.

منافع پزشکی:
صمغ عربی منافع زیادی برای سلامتی دارد که از نظر علمی ثابت شده اند به عنوان مثال این ماده برای درمان نارسایی کلیوی بسیار مفید است و نتایج عالی آن با کاهش سطح کراتینین در این بیماران کاملا اثبات شده است.

این ماده در بدن انسان به طور دست نخورده جذب می شود و فقط کمی تحت تأثیر فلور روده تخمیر می شود. تاکنون هیچ موردی از سرطان زایی آن با بررسی بالاترین دوزهای مصرفی این ماده گزارش نشده است.
صمغ عربی به دلیل دارا بودن کلسیم یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای درمان و پیشگیری از پوکی استخوان در افراد مسن، کودکان و زنان یائسه است. این ماده به کاهش بروز بیماری های قلبی- عروقی نیز کمک می کند.

این ماده به دلیل خواص آنتی باکتریال برای درمان زخم ها بسیار موثر است و به درمان بیماری های ریوی مانند زکام و سرفه کمک می کند.این ماده اسیدیته ادرار را کاهش داده و سیستم ایمنی را تقویت می کند که این مسئله برای افراد مبتلا به ایدز و سرطان حائز اهمیت است.

صمغ عربی از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و برای تقویت ریشه موها به صورت موضعی استفاده می شود.

این ماده مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست را به راحتی به دلیل دارا بودن فیبر، قند و کربوهیدرات های محلول برطرف می کند. مصرف این ماده باعث افزایش سطح باکتریهای مفید دستگاه گوارش شده و یک پروبیوتیک طبیعی محسوب می شود و پاتوژن های موجود در موکوس و دیواره روده ها را دفع می کند.

روش مصرف صمغ عربی:
برای استفاده از این ماده مفید، 25 گرم از آن را در یک لیوان آب گرم حل کرده و دوبار در روز صبح و عصر میل کنید. این ماده هیچ عارضه جانبی ندارد و برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>