اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزیل_الکل

آشنایی با بنزیل الکل و کاربردهای گسترده آن:
بنزیل الکل یک ترکیب ارگانیک با فرمول شیمیایی C6H5CH2OH است که فنیل متانول نیز نامیده می شود. بنزیل الکل یک مایع بی رنگ با طعمی سوزاننده و بوی ملایم است که انحلال پذیری کمی در آب دارد اما در دی اتیل اتر و سایر الکل ها حل می شود.

این ماده به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان، میوه ها و چای تولید شده و اسانس های استخراج شده از گل یاس و سنبل حاوی بنزیل الکل هستند. این ماده شیمیایی در صنایع از بنزیل کلراید یا از طریق هیدروژناسیون بنزآلدئید تولید می شود.

بنزیل الکل کاربرد گسترده ای در سنتز سایر ترکیبات بنزیل، در ترکیبات کمک دارویی، تولید عطر و طعم دهنده ها در صنایع غذایی دارد. این ماده به عنوان یک ماده نگهدارنده باکتریواستاتیک در غلظت کم در داروهای داخل وریدی، مواد آرایشی و داروهای موضعی استفاده می شود.

کاربردهای بنزیل الکل در صنایع مختلف:
این ماده یک الکل آروماتیک است که در طیف گسترده ای از فرمولاسیون محصولات آرایشی - بهداشتی به عنوان یک ماده معطر، نگهدارنده، حلال و کاهش دهنده ویسکوزیته مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب به طور گسترده ای به عنوان یک حلال برای پوشش های اپوکسی رزین، جوهرها و رنگهای استفاده می شود.. بنزیل الکل می تواند به عنوان یک حلال دی الکتریک برای ساخت مجدد برخی از نانوسیم ها از طریق دی الکتروفورز استفاده شود.

از محلول بنزیل الکل 10% می توان به عنوان ماده ضدعفونی کننده موضعی و آنتی باکتریال استفاده کرد. این ترکیب جز محلولهای مورد استفاده در سیگارهای الکترونیک است و به عنوان بی حس کننده موضعی نیز کاربرد دارد.

محلول 5% بنزیل الکل برای درمان شپش سر مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلیل خاصیت ضد قارچی و آنتی باکتریال در تولید صابون، شامپو و لوسیون های پوستی کاربرد دارد.

این ماده شیمیایی را می توان در نوارهای رنگی استفاده کرد خصوصا اگر ویسکوزیته سازگاری با سایر اجزاء داشته باشد در این صورت باعث چسبیدن بهتر رنگ به سطوح مختلف می شود.

این ماده پیش ساز انواع استرهایی است که در ساخت صابون، عطر، طعم دهنده ها و رایحه ها و مواد افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. بنزیل الکل همچنین به عنوان یک ماده چربی زدا، پلی آمید رنگرزی و ماده اتصال دهنده مفید در صنایع استفاده می شود. این ماده همچنین برای ظاهرکننده عکس در عکاسی استفاده می شود.

کاربردهای جالب بنزیل الکل:
این ماده شیمیایی ضریب شکستی تقریبا برابر با کوارتز و فیبر پشم دارد. اگر یک کوارتز روشن را در این محلول غوطه ور کنید تقریباً نامرئی می شود. این آزمایش برای تعیین اینکه آیا شی مورد آزمایش واقعاً از کوارتز ساخته شده است یا نه، استفاده می شود. به طور مشابه، پشم سفید غوطه ور در بنزیل الکل نیز تقریباً نامرئی می شود و آلودگی هایی مانند الیاف تیره، ناخالصی ها و مواد گیاهی آن مشخص می شوند.

ایمنی برای مصارف انسانی:
این ماده شیمیایی پس از مصرف در بدن به بنزوئیک اسید متابولیزه شده، در کبد با گلیسین واکنش می دهد و به صورت اسید هیپوریک از بدن دفع می شود.

مقدار مصرف مجاز این ماده توسط سازمان بهداشت جهانی 5mg/kg اعلام شده است و تاکنون مطالعات صورت گرفته در بر روی حیوانات هیچ عارضه جانبی را در رابطه با بنزیل الکل نشان نداده است. ولی حیواناتی که در معرض مقدار زیاد این ماده قرار گرفته اند کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش رشد را نشان داده اند.

این ماده یک عنصر رایج در انواع محصولات خانگی است و می تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی آلرژیک شدید در درصد قابل توجهی از افراد شود.

بنزیل الکل به شدت سمی است و برای چشم تحریک کننده است و باعث نکروز قرنیه می شود. غلظت های بالای این ماده در افراد سالم می تواند منجر به اثرات سمی از جمله نارسایی تنفسی، گشاد شدن عروق، افت فشار خون، تشنج و فلج شود.

در هرحال این ماده شیمیایی یک ماده سرطان زا محسوب نمی شود و هیچ اطلاعاتی در مورد اثرات تراتوژنیک یا تأثیر آن بر تولید مثل در دسترس نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>