اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سم_مورچه

سم مورچه چیست و نکات مهم برای خرید سم مورچه:
سم مورچه به اشکال مختلف از جمله پودر، قرص و مایع در دسترس است تا مورچه های مزاحم خانه شما را از بین ببرد. مورچه ها به دلایل مختلفی جذب خانه شما می شوند. درست مثل هر آفت دیگری مورچه ها دائما در جستجوی غذا و مکانی امن برای رشد کلنی خود و تولید مثل هستند.

مورچه های خانه نسبتاً کوچک و به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه هستند. آنها در کلنی های متحرک زندگی می کنند که در بعضی مواقع می توانند بسیار بزرگ باشند اما با گسترش به کلنی های کوچک تر تقسیم می شوند. تولید مثل سریع و پراکنده، پیش بینی و کنترل جمعیت مورچه های خانگی را بسیار دشوار می کند. اگرچه مورچه ها آسیبی به ما نمی رسانند، اما با جستجوی غذا و حمله به ظرف های آشپزخانه می توانند برای سلامتی خطرناک باشند.

هنگامی که مورچه ها وارد خانه شما می شوند تعداد آنها می تواند به سرعت زیاد شود. بنابراین لازم است فورا با سم مورچه آنها را کنترل کنید. در حال حاضر انواع مختلفی سم مورچه در بازار موجود است و شما می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید.

نکات مهمی که قبل از خرید سم مورچه باید بدانید:
اول از همه گونه هایی که با آنها سر و کار دارید را شناسایی کنید. مورچه های کوچک قهوه ای یا مشکی که در دیوارها و زیر کف لانه می کنند، جذب قندها می شوند و بیشتر در ماه های بهار و تابستان فعال هستند.

این مورچه های قهوه ای یا سیاه معمولاً بر روی کاشی های در چیزی شبیه به نبرد با سایر مورچه های جمع می شوند. برخی از مورچه ها دارای بال هستند و می توانند برای شروع کلنی های جدید پرواز کنند.

یکی از بزرگ ترین گونه های مورچه، مورچه های نجار سیاه هستند و همانطور که از نامش پیداست علاقه زیادی به چوب دارند. این گونه مخرب سوراخ هایی در دیوارها، کف و سقف ها ایجاد کرده و در پی آنها انبوهی از خاک اره به جا می گذارند.

نوع دیگری از مورچه ها، مورچه های آتشین کوچک و قهوه ای مایل به قرمز هستند که در حیاط تپه هایی می سازند که شبیه توده های خاک سست است و تهدیدی برای انسان و حیوانات خانگی هستند. آنها نیش دردناکی دارند که احساس سوزش و همچنین تورم و خارش ایجاد می کند. کسانی که به نیش حشرات حساسیت دارند باید بسیار مراقب باشند، زیرا سم مورچه آتشین می تواند باعث تورم گلو و مشکل تنفس شود.

انواع سم مورچه:
سموم مورچه در دو نوع اصلی وجود دارند: طعمه ها و سموم دفع آفات.طعمه ها حشرات را با رایحه های جذاب به درون خود می کشانند و به مورچه ها اجازه می دهند قطعات کوچک طعمه مسموم را به کلنی خود ببرند.

مواد موثره مانند فیپرونیل یا هیدرامتیلن اثر تاخیری دارند به طوری که یک مورچه کارگر می تواند طعمه را حمل کند یا بلافاصله بمیرد. این مسئله به آنها اجازه می دهد تا طعمه را برای مصرف به لانه ببرند یا در لانه بمیرند و سمی که در بدن آنهاست را آزاد کنند. در صورت عدم اطمینان از محل قرارگیری لانه به طور کلی طعمه ها بهترین گزینه در نظر گرفته می شوند.

سموم دفع آفات هنگام استفاده مستقیم از مواد موثره مانند دلتامترین یا دی لیمونن برای از بین بردن مورچه ها و سایر حشرات استفاده می کنند. آنها ممکن است سیستم عصبی یا اسکلت بیرونی مورچه ها را از بین ببرند، اما نمی توانند آنها را به لانه خود ببرند. با توجه به این محدودیت، بهترین راه حل برای کشتار تماسی در صورت مشاهده لانه هستند.

ملاحظات کلیدی برای خرید سم مورچه:
هنگام خرید سموم مورچه چند فاکتور اساسی را باید در نظر بگیرید. این ملاحظات به شما کمک می کند بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید خواه بخواهید طعمه مورچه بخرید یا هر سمی با رویکرد طبیعی تر که برای سلامت خانواده مضر نباشد.

سم مورچه بسته به ماده موثره آن یا اثر تاخیری دارند یا بلافاصله کار می کنند. برای آلودگی های جدی که شامل مشاهده روزانه 10 مورچه یا بیشتر در یک منطقه مشخص است، می توان از یک سم فوری و یک سم تأخیری برای هدف قرار دادن لانه استفاده کرد تا مشکل را از بین ببرد.

سدیم تترابورات دکا هیدرات (که به سادگی به آن بوراکس می گویند)، هیدرامیتیلون و فیپرونیل با تاخیر عمل می کنند به طوری که مورچه ها سم را جمع می کنند و آن را به کلنی برده و توزیع می کنند، در حالی که به مورچه های دیگر نیز علامت می دهد سم بیشتری را جمع آوری کنند.

سموم مورچه تأخیری طی 24 تا 72 ساعت مورچه ها را مسموم می کنند. با این حال، مدت زمان تخریب لانه به محل سم، جمعیت لانه و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. به طور کلی، تا زمانی که دیگر طعمه مصرف نشود و مورچه ها دیگر دیده نشوند، باید به طور مداوم از سموم تاخیری استفاده شود.

در میان مواد موثری که بلافاصله کار می کنند، ماده شیمیایی دلتامترین است که در سیستم عصبی مرکزی مورچه ها تداخل ایجاد می کند. یک گزینه طبیعی مانند دی لیمونن که 95 درصد آن از اجزای موجود در عصاره پوست پرتقال ساخته شده است، باعث از بین رفتن پوشش سیستم تنفسی شده و باعث خفگی مورچه ها می شود.

روشهای کاربرد سم مورچه:
سموم مورچه را می توان به طرق مختلف استفاده کرد. با استفاده از روشهای مختلف کاربردی، ممکن است بخواهید چند روش را امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای شرایط خاص شما بهتر است:

ایستگاه های طعمه ظرف های پلاستیکی کوچکی هستند که مورچه ها وارد آن می شوند، تکه ای از طعمه مسموم را گرفته و به خانه می روند. برای دور نگه داشتن بچه ها و حیوانات خانگی از سموم مضر، ایستگاه های طعمه گذاری را در مناطق کم رفت و آمد مانند پشت وسایل یا فضای پنهان قرار دهید.

طعمه های ژل مانند را باید به شکاف یا پشت وسایل بمالید. مورچه ها به مرور زمان ژل را مصرف می کنند و کلنی آنها از بین می رود. طعمه گرانولی را می توانید در لانه یا اطراف آن استفاده کنید مورچه ها گرانول های منفرد را گرفته و به کلنی برمی گردند. اسپری ها را می توان مستقیماً به مورچه ها زد یا به عنوان سم سطحی که از طریق پوست مورچه ها جذب می شود، استفاده کرد.

طعمه های مایع را می توان روی قسمت های مختلف حیاط معلق کرد. یک دهانه مورب مانند اجازه می دهد طعمه از سوراخ های مختلف به طور همزمان در دسترس باشد. از طعمه مایع می توان در ایستگاه های طعمه سازی ساده نیز استفاده کرد.

پودر مورچه سمومی هستند که از طریق تماس یا بلع مورچه ها را از بین می برند. این نوع از سم را می توان برای محیط اطراف خانه یا برای مهار ترک ها و سایر نقاط ورودی استفاده کرد.

ملاحظات ایمنی هنگام مصرف سم مورچه:
قبل از استفاده باید ایمنی افراد و حیوانات خانگی را در نظر بگیرید. برخی از ایستگاه های طعمه سازی و ژل ها از رنگ های روشن برای جلب توجه خود استفاده می کنند، اما این رنگ ها می تواند کودکان و حیواناتی که به دنبال اسباب بازی هستند را جلب کند.

ایستگاه های طعمه گذاری را در جایی قرار دهید که کودکان و حیوانات خانگی نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند. اسپری ها و پودر مورچه ها می توانند از طریق پوست اعضای خانواده جذب شوند، در صورت استفاده در مناطق پرتردد، خطر جدی ایجاد می کند.

خوشبختانه دی لیمونین، ماده موثره طبیعی در برخی از حشره کش ها برای انسان و حیوانات خانگی بی ضرر است. با این حال، این ترکیب سطح دفاعی یکسانی در محصول قوی تر فراهم نمی کند و برای حشراتی که دیده نمی شوند موثر نیستند.

سموم مورچه ممکن است دارای ویژگی های اضافی مانند تازه ماندن برای مدت طولانی داشته باشند که طعمه را تا حد ممکن قوی نگه می دارند. گزینه های ضد آب برای استفاده در فضای باز بهترین سموم هستند.

قیمت خرید و فروش سم مورچه:
قیمت سم مورچه بسته به مارک های مختلف آن متفاوت است و شما می توانید با توجه به بودجه خودتان سم مورچه بکش بکش، سم مورچه کامن، سم مورچه پرتو یا آنت کیلر را از داروخانه و فروشگاه های مختلف خریداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>