اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متام سدیم یک نماتدکش تدخینی است که به عنوان ضدعفونی کننده خاک نیز برای از بین بردن قارچ های خاکزاد و برخی از حشرات خاکزی مورد استفاده قرار می گیرد.

متام_سدیم_سم

این سم متعلق به گروه مونومتیل دی تیوکاربامات ها است که در خاک به گاز متیل ایزوتیوسیانات (متیل خردل) تبدیل شده و آفات موجود در خاک را از بین می برد.

قیمت سم واپام که با نام متام سدیم نیز در بازار شناخته می شود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی تهیه کنید.

مکانیسم اثر سم نماتدکش متام سدیم:
این سم پس از استفاده در خاک به اسید سیانیدریک تبدیل می شود و با مهار زنجیره انتقال الکترون در سلول تولید انرژی را مختل کرده و ارگانیسم های زنده را از بین می برد.

این سم در حالت محلول پایدار است ولی در خاک به سرعت تبخیر می شود. این ترکیب در خاک مرطوب تجزیه شده و به متیل ایزوتیوسیانات تبدیل می شود.

کاربردهای سم ضدعفونی کننده خاک متام سدیم:
این سم در ایران برای مقابله و کنترل نماتد های ریشه گره ای در گیاهان گلخانه ای مانند گوجه فرنگی، فلفل و همچنین علف های هرز خزانه توتون مانند گل جالیز، انواع سلمک، تاج خروس، اویارسلام، گاو پنبه، تاج ریزی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

این سم در سایر کشورها برای کنترل نماتد ها در داوودی، میخک زینتی، خاک های گلخانه ای، گوجه فرنگی مزرعه ای و گلخانه ای، گیاهان زینتی، محصولات گلخانه ای، گوجه فرنگی های گلخانه ای، خاک های دارای پوشش، خاک های آزاد، حشرات خاکزی و بیماری هایی با عوامل خاکزاد و بذور علف هرز در داوودی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد عمومی این سم، ضد عفونی خاک پیش از کاشت علیه نماتد ها، آفات، حشرات خاکزی و قارچ است. توجه داشته باشید که قبل از مصرف متام سدیم باید خاک مزرعه را تا عمق مورد نظر شخم بزنید تا به شکل پودر در بیاید.

نحوه استفاده از متام سدیم:
برای کسب نتیجه بهتر پس از سم پاشی سطح خاک را با پلاستیک بپوشانید. مقدار مصرف متام سدیم از 150 تا 1000 لیتر در هکتار به تنهایی و یا همراه با آب متغیر است.

145 گرم متام سدیم در مترمربع جهت کنترل نماتد ریشه گره ای در گلخانه مورد مصرف قرار می گیرد. جهت استفاده باید این مقدار را به نسبت حدود 5% یا بیشتر با آب مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

طریقه مصرف متام سدیم برای کنترل علف های هرز خزانه توتون 120 میلی لیتر در هر متر مربع خزانه سه هفته قبل از کشت است. ضد عفونی با این سم 1 تا 2 ماه قبل از کشت در گلخانه و بسته به نوع خاک به صورت یک سال در میان توصیه می شود.

توجه داشته باشید که در زمان سمپاشی هیچ گیاهی در خاک کاشته نشده باشد و تا وقتی که تست جوانه زنی را روی محصولات انجام نداده اید از کاشت آنها خودداری کنید.

در محیط گلخانه ها این سم را نباید در فاصله 2 متری از محصولات کاشته شده مورد استفاده قرار دهید. قبل از شخم زدن خاک را با آبیاری مرطوب کنید طوریکه آب به عمق 15 سانتی متری خاک نفوذ کند.

ملاحظات اختصاصی سم:
برای کسب بهترین نتیجه هنگام مصرف این سم دمای خاک باید بالاتر از 10 درجه باشد. از مصرف سم در صورت وجود بادهای شدید خودداری کنید و دمای خاک نیز بهتر است بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد باشد.

یکی دیگر از کاربردهای این سم ضد عفونی خاک های سنگین جهت خزانه فلفل، گوجه فرنگی و توتون است. برای این منظور سم واپام تحت نظارت کارشناس با استفاده از پوشش پلاستیکی به مدت 48 ساعت و حداقل 2 ماه قبل از کاشت مورد استفاده قرار می گیرد.

ضدعفونی خاک با متام سدیم در سطح وسیع به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست به همین دلیل این سم فقط در سطوح کوچک مانند گلخانه ها و خزانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. متام سدیم را می توان به صورت مخلوط با خاک نیز مورد استفاده قرار داد.

واپام در اثر تجزیه متیل ایزوتیوسیانات تولید می کند که به شدت موجب گیاه سوزی می شود برای جلوگیری از این وضعیت ضدعفونی خاک را بسته به بافت خاک یک یا دو ماه قبل از کاشت انجام دهید تا سمیت خاک برطرف شود. این سم برای کلیه نباتات خطر گیاهی سوزی دارد.

ملاحظات زیست محیطی سم متام سدیم:
سمیت نماتدکش واپام برای پستانداران 1800-285 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 5000-500 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 2 /35- 3/0 میلی گرم بر لیتر و برای دافنی ها 3/2 میلی گرم بر لیتر است.

توجه داشته باشید که پس از سمپاشی حداقل برای مدت یک شبانه روز از ورود افراد و احشام به محل جلوگیری شود. بعد از سمپاشی چندین هفته طول می کشد تا باقیمانده سم از خاک خارج شود. جهت تسریع تهویه خاک و خروج سریع تر گاز حاصل از سم واپام می توانید از چنگک استفاده کنید. مدت زمان لازم برای خروج سم از خاک به نوع خاک دارد مثلا خروج گاز های سمی از خاک های رسی و حاوی مقادیر بالای مواد آلی به زمان بیشتری نیاز دارد.

ملاحظات عمومی سم متام سدیم:
بخارات واپام برای همه نباتات سمی است و استفاده از آن در مزارع یا مجاورت زمین های زراعی و باغ ها ممنوع است. این سم برای مس و برنج خورنده است و دقت داشته باشید که حتما پس از سمپاشی وسایل کار و سمپاش ها را با آب شستشو دهید. استفاده از این سم در خاکی که دمای آن کمتر از 15 باشد فایده ای نخواهد داشت.

هنگام استفاده از سم حتما از دستکش، ماسک، کلاه و تجهیزات ایمنی استفاده کنید تا مواجهه بدن با سم به حداقل برسد. این سم پادزهر اختصاصی ندارد و درمان مسمومیت علامتی است. در صورت مشاهده علائمی مانند سرگیجه، سردرد، اختلال در تنفس و بینایی فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در محل خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>