اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

بهبود سازگاری زیستی و مقاومت خوردگی زیرلایه فولادی به کمک پوشش بیوسرامیکی دیوپسید:هدف از این پژوهش، ساخت و پوشش دهی بیوسرامیک دیوپسید (CaMgSi2O6) به روش سل-ژل بر فولاد زنگ نزن 316 ال بود.

دیوپسید از جمله بیوسرامیک های زیست سازگار به شمار می رود که استحکام مکانیکی نسبتا بالایی دارد. در این پژوهش از فولاد زنگ نزن 316 ال به عنوان فلز پایه و از روش غوطه وری سل-ژل جهت پوشش دهی استفاده شد.

به منظور مطالعه ساختار های فازی و مورفولوژی پوشش های حاصل به ترتیب از آزمون پراش اشعه ایکس (XRD) و میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) استفاده گردید. آزمون های الکتروشیمیایی پلاریزاسیون پتانسیودینامیکی در محلول سرم فیزیولوژیکی و به منظور مقایسه رفتار خوردگی نمونه های فولادی پوشش دار و بدون پوشش انجام گرفت.

نتایج نشان داد که پوشش دیوپسید بدون ترک و یکنواخت به وسیله روش سل-ژل بر روی زیر لایه فولادی تشکیل شده است. این پوشش مقاومت خوردگی زیر لایه را بهبود داد و چگالی جریان خوردگی در نمونه های پوشش دار کمتر از نمونه های بدون پوشش بود.

از مشاهدات انجام شده نتیجه گرفته شد که پوشش دیوپسید اعمال شده به روش سل-ژل می تواند زیست سازگاری و رفتار خوردگی کاشتنی فلزی مصرفی در بدن انسان را بهبود دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>