اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینا

استفاده از فعالیت فوتوکاتالیستی برخی نیمه رساناها جهت تصفیه آب بسیار مهم است. در این تحقیق خاصیت فوتوکاتالیستی نانوذرات ZnAl2O4 به علت شکاف نواری پهن بررسی شد. نانوذرات ZnAl2O4 به روش سنتز احتراقی با امواج میکروویو با استفاده از ماده اولیه نیترات روی و نیترات آلومینیوم بر گرانول α-Al2O4 در یک مرحله سنتز و لایه نشانی شد.

در روش گرانول سازی مرطوب برای به دست آوردن گرانول هایی با عملکرد فوتوکاتالیسیتی و مقاومت به سایش بالا از پلی ونیل الکل (PVA) به عنوان مایع اتصال دهنده استفاده شد. سپس سنتز همزمان با لایه نشانی با تغییر پارامترهای موثر ( اثر غلظت پیش ماده - PH محلول- گرانول در اندازه متفاوت) انجام شد.

محصول به دست امده پس از کلسینه کردن در دمای متفاوت ف با میکروسکوپ الکترونی روبشی و پراش اشعه ایکس ( XRD) آنالیز شد. همچنین به منظور بررسی خاصیت فوتوکاتالیستی، نانوذرات در محلول متیل اورانج ( به عنوان آلاینده آلی) در مدت زمان 120 دقیقه تحت اشعه ماورای بنفش قرار گرفت.

نتایج نشان داد که فرآیند سنتز احتراقی یک روش سریع تولید نانوذرات است و به منبع اضافی تولید گرما برای انجام واکنش احتیاجی نیست. با توجه به نتایج XRD، نانوذرات ZnAl2O4 به علت بالا رفتن دمای موضعی در حین سنتز، بدون عملیات حرارتی تولید می شوند.

افزایش دما تا 1000 درجه سانتی گراد منجر به آگلومره شدن و کاهش سطح ویزه نانو ذرت می شود و خاصیت فوتوکاتالیستی کم می شود. گرانول سازی از مزیت های مهم کار است و به راحتی نانو ذرات پس از تصفیه از درون محلول در یک مرحله فیلتراسیون خارج می شوند. نانوذرات سنتز شده بر گرانول خاصیت فوتوکاتالیستی بسیار خوبی در شرایط PH=3 و اندازه گرانول d1 دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>