اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مولینت (Molinate) یک علف کش سیستمیک متعلق به خانواده سموم تیوکاربامات هاست که برای کنترل علف های هرز پهن برگ و باریک برگ مورد استفاده قرار می گیرد.

علف_کش_مولینت

این سم از طریق مهار متابولیسم چربی ها رشد علف های هرز را متوقف می کند. مولینت خصوصا برای کنترل علف هرز سوروف در مزارع کشت برنج بسیار موثر است و می توان آن را در کشت آبی یا مستقیم مورد استفاده قرار داد.

علف کش ها سمومی هستند که با از بین بردن گیاهان خودرو و ناخواسته در زمین های کشاورزی از رشد مطلوب گیاه اصلی جلوگیری کرده و بازدهی زمین را کاهش می دهند. با استفاده از این سموم شیمیایی می توان رقابت موجود در زمین کشاورزی را کنترل کرد و بدین ترتیب رشد گیاهان اصلی را در زمین بهبود بخشید و بازدهی را افزایش داد.

قیمت خرید و فروش مولینت در بازار ایران تحت تأثیر فاکتورهای مختلف خصوصا نوسانات قیمت ارز متفاوت است و شما می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی در سراسر کشور خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید.

مکانیسم اثر سم علف کش مولینت:
این علف کش با مهار سنتز اسیدهای چرب با زنجیره بسیار بلند رشد علف های هرز را متوقف می کند. این سم پس از جذب از طریق کولئویتیل، ریشه و از طریق آپوپلاست به برگ ها منتقل می شود. مولینیت با ممانعت از جوانه زنی بذرها، تاخیر در رشد اندام های هوایی علف های هرز و تورم آنها در صورت رویش گیاه مانع از رشد علف های هرز در زمین کشاورزی می شود.

مقدار و روش مصرف سم علف کش مولینت:
این علف کش به میزان 5 تا 6 لیتر در هکتار برای کنترل علف های هرز باریک برگ مانند سوروف در خزانه، کشت مستقیم و نشائی برنج قبل از مرحله 2 برگی شدن سوروف و قبل از کشت بذر در خزانه مورد استفاده قرار می گیرد.

برای سمپاشی ابتدا بطری سم را خوب بهم بزنید سپس مقدار توصیه شده علف کش را در داخل سمپاش ریخته و آن را تا نیمه پر از آب کنید و بهم بزنید سپس در حال هم زدن سم باقی مخزن را از آب پر کنید.

توجه داشته باشید که همزن مخزن در حین تهیه محلول سمپاشی و حین سمپاشی باید روش باشد تا غلظت مطلوبی از سم را به زمین زراعی منتقل کند.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش مولینت:
دوره کارنس این سم 7 تا 14 روز است و با اکثر سموم مورد استفاده در کشت برنج از جمله پروپانیل می توان آن را مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد. این سم برای آبزیان خطرناک است بنابراین از آلوده کردن آبهای جاری با شستن ظروف آلوده به سم خودداری کنید.

ملاحظات عمومی سم علف کش مولینت:
مانند سایر سموم کشاورزی هنگام استفاده از این سم حتما از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، دستکش، کلاه، چکمه و لباس مخصوص استفاده کنید تا مواجهه شما با سم به حداقل برسد.

در صورت آلوده شدن هر قسمت از بدن با سم فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید. در صورت بلع تصادفی به مصدوم آب بخورانید و فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. در صورت تماس با چشم ها آنها را به مدت 15 دقیقه با آب فراوان شستشو دهید.

علاوه بر این در حین سمپاشی از خوردن، آشامیدن و کشیدن سیگار خودداری کنید و در صورت مشاهده علائم مسمومیت از قبیل سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی و تنفس و تهوع فورا با در دست داشتن برچسب علف کش به مراکز درمانی مراجعه کنید. پادزهر این علف کش آتروپین است که توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد. علف کش را در جای خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگهداری نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>