اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علف_کش_ایما_تاپیر

کاربردهای علف کش ایمازتاپیر (پرسوئیت):
ایمازتاپیر یک علف کش سیستمیک متعلق به گروه سموم ایمیدازولینون با خاصیت ابقایی است. این علف کش را می توان به صورت پیش رویش، مخلوط با خاک و پیش کاشت استفاده کرد. ایمازتاپیر یک علف کش انتخابی یونجه است که از طریق برگ و ریشه ها جذب شده و از رشد علف های هرز جلوگیری کرده و احتمال رقابت را در زمین زراعی از بین می برد.

توجه داشته باشید که هر چقدر محتوای ماده آلی خاک بیشتر باشد جذب این سم توسط خاک افزایش می یابد و در نتیجه کمتر در دسترس ریشه گیاه قرار خواهد گرفت.

قیمت سم ایمازتاپیر که با نام سم پرسونیت نیز شناخته می شود تحت تأثیر فاکتورهای مختلف در بازار متفاوت است و شما می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری کنید.

مکانیسم اثر سم علف کش ایمازتاپیر (پرسوئیت):
این علف کش با مهار آنزیم استولاکتیت سینتاز ((ALS علف های هرز پهن برگ و نازک برگ را از بین می برد. این سم از طریق برگ و ریشه جذب شده و از طریق آوندهای آبکش و چوبی در کل گیاه پخش می شود. پرسوئیت در مریستم های انتهایی تجمع یافته و از رشد علف های هرز جلوگیری می کند. این علف کش با توقف سنتز اسیدهای آمینه و کاهش سطح برخی از آنها مانند والین، لیسین و ایزولیسین باعث از بین رفتن علف هرز می شود.

کاربرد علف کش پرسوئیت یا ایمازتاپیر:
ایمازتاپیر به عنوان سم علف کش یونجه شناخته می شود و برای کنترل علف های هرز نازک و پهن برگ در مزارع کشت یونجه بکار می رود. توجه داشته باشید که بقایای این سم می تواند به برخی از محصولات آسیب برساند. یکی از این محصولات آفتاب گردان است که خسارت آن محتمل است. این علف کش با محصولات تیره یونجه سازگاری دارد و می توان در مزارع کاشت این محصولات از آن استفاده کرد.

مقدار و زمان مصرف سم علف کش ایمازتاپیر (پرسوئیت):
پرسونیت یونجه به مقدار 0.75 تا 1 لیتر در هر هکتار زمین های کشت یونجه مورد استفاده قرار می گیرد. زمان مصرف این سم در یونجه تازه کشت شده هنگامی است که یونجه 3 برگ 3 برگچه ای و اندازه یونجه کمتر از 10 سانتی متر باشد. در غیر این صورت اثرگذاری آن کاهش می یابد.

در یونجه تثبیت شده برای کنترل علف های هرز زمستانه می توان این سم را پاییز یا زمستان استفاده کرد. این علف کش را می توان در بهار و یا پس از برداشت یونجه نیز مورد استفاده قرار داد. بهترین زمان مصرف علف کش انتخابی یونجه در آغاز رشد علف های هرز و به صورت پس رویشی است.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش ایمازتاپیر:
این علف کش در خاک های گرم و مرطوب به سرعت تجزیه می شود و دوام آن کاهش می یابد. اگر تا 6 ساعت بعد از سمپاشی بارندگی رخ داد عملیات سم پاشی را باید مجددا تکرار کرد. توجه داشته باشید که هر چه PH خاک پایین تر باشد این علف کش پایداری بیشتری دارد.

افزایش سولفات آمونیوم به میزان 5 کیلوگرم در هکتار یا فریگیت به محلول سمپاشی می تواند خاصیت جذبی پرسوئیت را توسط علف های هرز افزایش دهد. به دلیل خاصیت ابقایی بالای این علف کش از مصرف آن در سال آخر کشت یونجه باید خودداری کرد.

توصیه می شود در شرایط خشکی 7 تا 10 روز پس از سمپاشی مزرعه را کولتیواتور بزنید تا تأثیرگذاری سم را افزایش دهد. مصرف سم به شکل پیش رویشی نیازمند رطوبت کافی خاک است بنابراین می توانید قبل از بارندگی اقدام به سمپاشی کرده و یا پس از سمپاشی آبیاری بارانی انجام دهید.

سم علف کش ایمازتاپیر را فقط یکبار در سال می توانید استفاده کنید و مصرف مداوم آن ممکن است خطراتی را برای کشت های بعدی ایجاد کند.

این علف کش را می توانید به صورت مخلوط با پندیمتالین مورد استفاده قرار دهید تا علف های هرز باریک برگ را بهتر کنترل کند. پندیمتالین را باید قبل از سبز شدن علف های هرز مورد استفاده قرار داد.

ملاحظات عمومی سم علف کش ایمازتاپیر:
هنگام سمپاشی حتما از وسایل حفاظتی مانند دستکش، ماسک، کلاه و لباس مخصوص استفاده کنید تا مواجهه با سم به حداقل برسد. در صورت بلع تصادفی فرد را وادار به استفراغ کنید. در صورت بروز علائم مسمومیت مانند سردرد، سرگیجه، تهوع و اختلال در بینایی فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. این سم پادزهر اختصاصی ندارد و درمان مسمومیت با شستشوی معده و به شکل علامتی صورت می گیرد.

این علف کش را در جای خشک و خنک، در بسته بندی اصلی و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
احمدی:
ممنون، از مطلب مفید وکاملتون، فقط ما میخوایم از این سم برای سس استفاده می‌کنیم آیا تاثیری داره یا نه.. ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>