اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تری فلوسولفورن متیل (triflusulfuron - methyl) یک علف کش انتخابی متعلق به گروه سموم سولفونیل اوره است که با ممانعت از تقسیم سلولی از رشد علف های هرز جلوگیری می کند.

کش_تری_فلوسولفورن_متیل

این علف کش برای مقابله با علف های هرز برگ پهن یکساله و چندساله در مزارع چغندرقند مورد استفاده قرار می گیرد تا با از بین رفتن رقابت رویشی در زمین زراعی، رشد محصولات اصلی افزایش یابد. این سم پس از جذب از برگ ها و ریشه ها توسط آوندهای چوب و آبکش در کل گیاه پخش شده و آن را از بین می برد.

قیمت خرید و فروش علف کش تری فلوسولفورن متیل در بازار ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید این سم را که با نام تجاری سافاری نیز شناخته می شود از فروشگاه سموم کشاورزی خریداری کنید.

مکانیسم اثر علف کش تری فلوسولفورن متیل (سافاری):
پس از سمپاشی این علف کش از طریق ریشه ها و برگ جذب شده و با مهار آنزیم های ALS و AHAS از سنتز آمینو اسیدها جلوگیری کرده و در نهایت از تقسیم سلولی و رشد گیاه جلوگیری می کند. علائم اثرگذاری سم ابتدا در بافت های مریستمی مشاهده شده و به سرعت از رشد علف های هرز جلوگیری می کند. تأثیرگذاری علف کش 5 تا 10 روز بعد از سمپاشی مشخص می شود.

مقدار و موارد مصرف علف کش تری فلوسولفورن متیل (سافاری):
هنگام استفاده از این سم 30 گرم فلوسولفورن متیل + 2 لیتر فن مدیفام + cc 20 مویان را مخلوط کرده و در هر هکتار در مرحله کوتیلدونی چغندر مورد استفاده قرار دهید. یک هفته بعد سمپاشی را با همین ترکیب تکرار کنید. این علف کش را می توانید با سایر علف کش های انتخابی چغندرقند نیز مورد استفاده قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که کاربرد این علف کش در اختلاط با بتانال، بتانال آام و بتانال پراگرس آام نتایج بسیار خوبی دارد.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش تری فلوسولفورن متیل (سافاری):
تحقیقات در رابطه با این علف کش نشان داده است که بهترین نتایج پس از 4 مرحله سمپاشی با سافاری به دست می آید. مراحل سمپاشی با این علف کش به این ترتیب است که مرحله اول سمپاشی زمانی انجام می شود که اولین علف های هرز ظاهر می شوند و سپس مراحل بعدی هر 5 تا 14 روز و وقتی که علف های هرز در مرحله کوتیلدونی باشند صورت می گیرد.

در صورت ترکیب این سم با علف کش های دیگر می توان طیف وسیعی از علف های هرز پهن برگ را از بین برد و می توان از آن در تمام واریته های چغندرقند تا نزدیک مرحله برداشت استفاده کرد.

علف کش تری فلوسولفورن متیل را می توان در مراحل انتهایی رشد چغندرقند جهت حذف علف های هرز بین ردیف های کاشت مورد استفاده قرار داد. از این علف کش نباید در محصولاتی که در شرایط تنش خشکی، کاهش دما، کمبود آب، حمله آفات و بیماری های مختلف و کمبود عناصر غذایی قرار دارند، استفاده کرد.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش تری فلوسولفورن متیل (سافاری):
میزان سمیت سافاری برای پستانداران 5000 میلی گرم بر کیلوگرم است و تماس آن با پوست بدن ممکن است موجب حساسیت شود. این علف کش برای ماهی ها و سایر موجودات آبزی سمی و خطرناک است بنابراین از آلوده کردن آب های سطحی یا نهرها با این سم یا ظروف آلوده به سم خودداری کنید.

هنگام سمپاشی باد بردگی و فرار علف کش را روی گیاهان مجاور در نظر بگیرید و در صورت بارندگی تا 6 ساعت پس از سمپاشی آن را تکرار کنید. این سم به سرعت توسط عوامل بیوشیمیایی و شیمیایی موجود در خاک تجزیه می شود.

ملاحظات عمومی سم علف کش تری فلوسولفورن متیل (سافاری):
هنگام استفاده از تری فلوسولفورن متیل حتما از لباس محافظ، دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید. در صورت تماس سم با پوست فورا محل را با آب فراوان بشویید.

هنگام سمپاشی از خوردن، آشامیدن و کشیدن سیگار خودداری کنید و در صورت تجربه علائمی مانند تهوع، سردرد، سرگیجه و اختلال در بینایی فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در بسته بندی اصلی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در انبارهای خشک و خنک نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>