اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوپلوسانمعرفی کاربردهای سم علف کش دوپلوسان سوپر:

دوپلوسان سوپر یک علف کش سیستمیک هورمونی متعلق به گروه سموم علف کش شبه اکسینی است که با مهار فتوسنتز علف های هرز را از بین می برد. این علف کش ترکیبی از سموم دیکلوپروپ- پی + ام سی پی آ + مکوپروپ - پی است که برای از بین بردن علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف کش برای کنترل علف های هرز پهن برگ در مزارع کاشت گندم مورد استفاده قرار می گیرد و بازدهی محصول را افزایش می دهد. این سم پس از مصرف با اختلال در رشد گیاه به واسطه تداخل هورمونی به سرعت علف های هرز را از بین می برد.

مکانیسم اثر سم علف کش دوپلوسان سوپر:
این علف کش پس از سمپاشی از طریق شاخ و برگ ها جذب گیاهان شده و از طریق آوندهای چوب و آبکش در کل گیاه پخش می شود و با ایجاد اختلال هورمونی علف های هرز را از بین می برد.

علائم اثرگذاری سم شامل اختلال در رشد، پیچ خوردگی برگ ها و ضخیم و طویل شدن برگ ها و ساقه های گیاهان است که نشان دهنده اختلال هورمونی وسیع در علف هرز است.

کاربرد سم علف کش دوپلوسان سوپر:
در ایران این سم برای کنترل علف های هرز پهن برگ در مزارع گندم و غلات استفاده می شود. در سایر کشورها از این علف کش برای مقابله با علف های هرز پهن برگ یکساله در گندم دوروم، گندم بهاره و زمستانه و جوی بهاره و زمستانه استفاده می شود.

مقدار و موارد مصرف سم علف کش دوپلوسان سوپر:
این علف کش در مرحله 5 تا 6 برگی شدن گندم به مقدار 2.5 لیتر در هکتار استفاده می شود. در غلات زمستانه استفاده از این سم جهت کنترل انواع کنگر توصیه می شود. در صورت وجود این علف های هرز سمپاشی را زمانی انجام دهید که طول علف هرز به 15 تا 20 سانتی متر برسد.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش دوپلوسان سوپر:
توجه داشته باشید که این علف کش را پس از شروع ساقه دهی نباید در مزارع کشت غلات مورد استفاده قرار دهید. بهترین نتیجه وقتی حاصل می شود که بیشتر علف های هرز در مرحله گیاهچه باشند و دمای هوا خیلی پایین نباشد.

این علف کش در دمای بالاتر از 10 درجه سانتی گراد بهترین نتایج را در پی خواهد داشت. در صورت پایین بودن دمای هوا محلول پاشی را تا زمان فعال تر شدن رشد گیاه به تاخیر بیندازد. بهترین دما برای سمپاشی 12 تا 25 درجه سانتی گراد است. در شرایط تنش خشکی، تنش سرما و وزش باد نباید از این سم استفاده کنید. فاصله سمپاشی تا بارش باران حداقل 3 ساعت باشد وگرنه علف کش با باران شویی از بین می رود.

علف کش دوپلوسان سوپر را می توانید برای کنترل پنیرک استفاده کنید. عملیات شخم خشک در تابستان برای کنترل پیچک ضروری است و برای هر محصول فقط می توانید یکبار در سال از این سم استفاده کنید.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش دوپلوسان سوپر:
سمیت این علف کش برای پستانداران 1050 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها و سایر آبزیان خطرناک است. بنابراین از آلوده کردن آب های سطحی، رودخانه ها و چاه ها با محلول علف کش و یا شستشوی ظروف آلوده به سم خودداری کنید.

دقت کنید در صورت وزش باد هنگام سمپاشی ممکن است محصولات مجاور مانند چغندر قند، نخود فرنگی، کلزا، شلغم و بسیاری محصولات باغی شامل کاهو و گوجه فرنگی گلخانه ای دچار خسارت شوند. آخرین مرحله سمپاشی باید پیش از قابل تشخیص شدن گره دوم (GS32) در همه محصولات صورت بگیرد.

ملاحظات عمومی سم علف کش دوپلوسان سوپر:
هنگام سمپاشی حتما از ماسک و دستکش و لباس مخصوص استفاده کنید. در زمان سمپاشی از خوردن و آشامیدن و استعمال سیگار خودداری کنید تا احتمال مسمومیت به حداقل برسد.

در صورت تماس سم با بدن فورا لباس های آلوده را تعویض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید. در صورت بروز علائم مسمومیت به سرعت با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در جای خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگهداری کنید

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>