اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایلوکسان یک علف کش سیستمیک تماسی انتخابی متعلق به گروه آریلوکسی فنوکسی پروپیونیک اسید می باشد که برای کنترل علف های هرز باریک برگ مورد استفاده قرار می گیرد.

ایلوکسان

این سم پس از محلول پاشی بیشتر توسط برگ ها و تا حدودی نیز توسط ریشه ها جذب می شود. سپس از طریق آوندهای چوب و آبکش در سراسر گیاه پخش شده و با تخریب غشای سلول، کاهش کلروفیل و مهار فعالیت مریستم علف هرز را از بین می برد. این سم در ایران برای کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش این علف کش در بازار ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی به راحتی خریداری کنید.

مکانسیم اثر سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل):
این سم با تخریب غشاء سلول ها، کاهش کلروفیل و مهار فتوسنتز، ACCase و جلوگیری از فعالیت مریستم ها علف های هرز را از بین می برد.

علائم تأثیر این سم هنگام مصرف به صورت پیش رویش به کندی ظاهر می شود و در علف های باریک برگ حساس باعث تضعیف رشد ساقه و ریشه می شود. لکه های کلروز و پژمردگی پس از سمپاشی به صورت پراکنده روی برگ ها ظاهر می شود.

کاربرد سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل):
این سم در ایران برای کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد. در سایر کشورها این علف کش علاوه بر کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع گندم، جو و چاودار برای مقابله با علف های هرز پهن برگ در زمین های زراعی سویا، هویج، کرفس، شبدر، چغندرقند، کلزا، آفتابگردان، لگوم ها، براسیکا، خیار، نخود، لوبیا، یونجه، کاهو، اسفناج، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار و روش سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل):
مقدار مصرف این علف کش بعد از رویش علف های هرز و در مرحله 2 تا 4 برگی و یا در زمانی که گندم وارد مرحله پنجه زنی می شود 5 /2 لیتر در هکتار است.

دیکلوفوپ متیل به خوبی می تواند یولاف وحشی و چچم را کنترل کند اما برای کنترل علف هرز فالاریس باید از سمومی مانند گراسب و تاپیک استفاده کرد که بهتر عمل می کنند.

قبل از سمپاشی ابتدا ظرف محتوی سم را به خوبی تکان دهید سپس نصف مخزن سمپاشی را با آب پر کرده و مقدار توصیه شده علف کش را به آن اضافه کنید و پس از هم زدن مخزن را به طور کامل از آب پر کنید.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل):
کاربرد این علف کش در محصولاتی نظیر ذرت، برنج، نیشکر، پنبه، سورگوم و یولاف و اختلاط آن با سایر علف کش ها با محدودیت همراه است.

کارایی این علف کش هنگام اختلاط با علف کش های هورمونی مانند توفوردی کاهش می یابد در نتیجه برای حداکثر کارایی باید فاصله زمانی این علف کش ها حداقل 5 تا 7 روز باشد.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل)
میزان سمیت برای پستانداران 693 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 1100 تا 10000 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 23/0 میلی گرم بر لیتر است.

سمیت این علف کش برای پستانداران کم است ولی علوفه مزارع سمپاشی شده را نباید قبل از برداشت به عنوان خوراک دام استفاده کنید. ایمن ترین کار این است که علوفه برداشت شده از این مزارع را تا 60 روز به عنوان خوراک دام استفاده نکنید.

ملاحظات عمومی سم علف کش ایلوکسان (دیکلوفوپ متیل):
هنگام سمپاسی از تجهیزات محافظ مانند ماسک، دستکش، عینک و لباس مخصوص استفاده کنید تا احتمال تماس سم با بدن به حداقل برسد. در صورت مشاهده علائم مسمومیت فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. سولفات سدیم و مشتقات آدرنالین به عنوان پادزهر استفاده می شوند.

در طول سمپاشی از خوردن و آشامیدن و کشیدن سیگار خودداری کنید و در صورت تماس سم با هر قسمت از بدن محل را با آب فراوان شستشو دهید. علف کش را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در انبارهای در بسته نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>