اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلرتال دیمتیل (chlorthal dimethyl) یک علف کش غیر سیستمیک انتخابی از گروه بنزن دی کربوکسیلیک اسید است که برای کنترل علف های هرز مزارع یونجه، شبدر و پیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

داکتال

سموم علف کش با مکانیسم های مختلف علف های هرز را از بین برده و رشد محصول اصلی را افزایش می دهند. در حال حاضر انواع علف کش را برای زراعت های مختلف می توانید از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری نمایید.

کلرتال دی متیل یکی از این سموم است که برای کشت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت خرید و فروش این علف کش در بازار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و در بسته های 1 کیلوگرمی موجود است.

مکانیسم اثر علف کش داکتال:
این سم پس از محلول پاشی از طریق ریشه و هیپوکوتیل جذب شده و به صورت محدود در کل گیاه پخش می شود. این علف کش با ممانعت از رشد جوانه های انتهایی گیاهان ناخواسته و علف های هرز را از بین می برد.

کاربردهای علف کش کلرتال دیمتیل (داکتال)
علف کش کلرتال دی متیل در ایران برای کنترل علف های هرز یکساله در یونجه، شبدر و پیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

در سایر کشورها از این سم برای کنترل علف های هرز پهن برگ یکساله در ریحان، برگ بو، انگور سیاه، گل گاوزبان، سنبل ختایی، بادرنگ، انواع کلم ها، کرفس، پیاز کوهی، گل مریم، گشنیز، شوید، تره فرنگی، به لیمو، مرزنگوش، نعناع، گوش فیل، شنبلیله، انگورفرنگی، گل لادن، جعفری، تمشک، رزماری، نسترن، سداب، لوبیای رونده، توت روباه، مرزه، ترشک، کلزای بهاره و زمستانه، ترب، شلغم، تاجریزی سیاه در لوبیاهای کوتاه و سفید توت فرنگی، ترخون، آویشن، سیزاب در چمن، سیب زمینی خودرو در لوبیاهای کوتاه و سفید استفاده می شود.

روش مصرف علف کش داکتال:
مقدار مصرف علف کش کلرتال دی متیل 8 تا 12 کیلوگرم در هکتار قبل از کاشت، بعد از کاشت و قبل از رویش علف های هرز و اوایل رشد آنها است. غلظت بالای علف کش باعث رسوب مواد آن در مخزن سمپاش می شود بنابراین همزن سمپاش را هنگام محلول پاشی روشن کنید.

در کشت یونجه سمپاشی باید بعد از بذرپاشی و قبل از رویش یونجه انجام شود و رطوبت در سطح خاک برای اثرگذاری بهتر این سم بسیار ضروری است. استفاده از این علف کش در مزارع یونجه سس را تا حد زیادی کنترل می کند.

ملاحظات اختصاصی علف کش داکتال:
دوره کارنس این علف کش یعنی فاصله سمپاشی تا برداشت علوفه حداقل 3 روز است. توجه داشته باشید که در فاصله 60 روز پایانی منتهی به برداشت محصول از سمپاشی با این علف کش خودداری کنید.

بهترین زمان مصرف این علف کش در مزارع توت فرنگی بعد از کاشت و استقرار نشاءها و در اوایل فصل رشد است. از مصرف این علف کش بین زمان گلدهی تا برداشت توت فرنگی و در اختلاط با پروپاکلر در مزارع توت فرنگی که تازه کشت شده است، خودداری کنید.

جهت کنترل سیزاب نازک در چمن باید علف کش را موقعی استفاده کرد که علف هرز در حال رشد فعال باشد. توجه داشته باشید که در طول 2 و 3 ماه بعد از مصرف این سم کشت چمن و سایر محصولات به توصیه نمی شود.

داکتال بر روی گیاهچه های سبز شده علف های هرز تأثیری ندارد و مصرف آن برای لوبیای فرانسوی پاکوتاه توصیه نمی شود. همچنین کشت کاهو تا 6 ماه بعد از مصرف داکتال توصیه نمی شود. در مزارع کلم قبل از رویش و یا بعد از مرحله 3 تا 4 برگی باید سمپاشی انجام شود. علف کش کلرتال دی متیل را در مزارع با محتوای بالای مواد آلی خاک استفاده نکنید.

ملاحظات زیست محیطی علف کش داکتال:
میزان سمیت کلرتال دی متیل برای پستانداران 12500 > میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2250 تا 5620 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 7/4 تا 4/5 میلی گرم بر لیتر است. بنابراین باید از آلوده کردن آب های سطحی به هر نحوی خودداری کنید زیرا این علف کش برای آبزیان خطرناک است.

ملاحظات عمومی علف کش داکتال:
در زمان سمپاسی از لباس محافظ، ماسک، دست کش و عینک استفاده کنید. در صورت آلوده شدن بدن فورا لباس ها را تعویض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید. در طول سمپاشی از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید.

در صورت بروز علائم مسمومیت مانند سردرد و سرگیجه، تهوع و اختلال در بینایی فورا با در دست داشتن برچسب سم به پزشک مراجعه کنید. علف کش را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>