اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چینی

عصر شکوفایی پرسلان نرم و پیدایش چینی استخوانی در تاریخ صنایع سرامیک جهان را می توان در قرن 18 خاطر نشان کرد. برای نخستین بار در سال 1748 در اصل دو سال پیش از انقلاب صنعتی انگلستان در کارخانهی پرسلان باو واقع در قسمت شرقی لندن، حومه ی شهر باو، ساخته شد.

انقلاب صنعتی (1750-1860) در انگلستان در سه زمینه بافندگی، زغال سنگ و ذوب آهن بیشتر نمود یافت.پس از چند سال (1789-1793) شخص دیگری تئوری جدیدی ارائه نمود و فرمولاسیون چینی استخوانی را در جهان به نام خود ثبت کرد. چینی استخوانی مثل بقیه پرسلانها تولید می شود با این تفاوت که بازهی شیشه ای شدن کوچک تر و از پلاستیسیته کمتری برخوردار است.

فرمول بندی سنتی برای چینی استخوانی حدود 25% کائولن، 25% کورنیش استون، و 50٪ خاکستر استخوان پیشنهاد شده است. در انگلستان، چینی استخوانی رفته رفته در بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرد و به همین دلیل تولید کنندگان سفالینه های انگلیسی، به چینی استخوانی روی آوردند.

برای اولین بار چینی استخوانی در انگلستان ساخته و از دسته ی "پرسلان نرم شمرده شد. پیشینه ی درخشان چینی آلات این کشور را پرسان نرم تشکیل داده است. حتما اینطور تصور می کنید که گروهی از اروپائیان در سال 1700 سعی کرده اند که با پرسلانهای ضخیم، نیمه زجاجی و بسیار زیبای کشور چین رقابت کنند. بله درست است! آلمانی ها از اولین اشخاصی بودند که پرسلان نرم را تولید کردند اما با این حساب، افراد دیگر را از ادامه دادن آن منع نکردند.

بعدها فرانسوی۔ ها دست به کار شدند و حتی تولیدات بهتری هم داشتند. سپس انگلیسی ها خیلی مشتاق شدند که با این اوصاف، کیفیت چشمگیر آن را می توان در طرح کپنهاگ و سینتاتوری و دیگر طرحهای اسکاندیناویایی دید. هلندی ها چندی پیش در شهر دلفت شروع به تولید کردند و البته اسپانیایی ها در شهر مادرید، کاپو.دی. مونته، بوئن. رتیرو، میراث باشکوهی را به جای گذاشتند.

برای ساخت پرسلان نرم انگلیسی به جای فلدسپار از کائولن و دیگر مواد زجاجی برای اثربخشی بیشتر استفاده شده و در دمایی کمتر از دمای پخت پرسلان سخت پخته شده است اما با این تفاوت که تخلخل آن را با لعاب زنی از بین می رود _پرسلان سخت را ضدآب تلفی می کنند) سرانجام هنرمند نقاشی به نام فرایی به فکر افزودن خاکستر استخوان در زمینه پرسلان نرم افتاد. پس از وی، استوده در استنفوردشایر ترکیب دقیق تری از خاکستر استخوان و فلدسپار ارائه کرد و ایشان پس از اختلاط به حیرت آمد و فریاد زنان گفت: واو! عجب ماده ای! چه چینی استخوانی ای ! شگفت انگیز است!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>