اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


 پیزوالکتریک


مبدل های پیزوالکتریک چگونه کار می کنند؟

تا حد زیادی محبوب ترین و همه کاره ترین نوع مبدل های التراسونیک، انواع کریستال پیزوالکتریک هستند. در این مواد، میدان الکتریکی نوسانی اعمال شده به کریستال، به یک لرزش مکانیکی تبدیل می شود.لورهای پیزوالکتریک شامل کوارتز، نمک روشل (Rochelle salt) و انواع خاصی از سرامیک ها هستند. این مبدل ها به راحتی در تمام دامنه فرکانسی صوت به کار می روند. معمولا برای کاربردهای خاص، از پیزوالکتریک هایی با اشکال خاص استفاده می شود.

برای مثال، یک شکل دیسک مانند، یک موج آلتراسونیک صفحه ای را فراهم می کند. در حالی که سطوح منحنی، امواجی با شکل مقعر یا کاسه ای ایجاد می کنند. بدیهی است که امواج مقعر قابلیت تمرکز در یک نقطه خاص را خواهند داشت.

یکی از پیزوالکتریک های معروف صنعتی، "تیتانات زیرکونات سرب" است. لازم به ذکر است که هردو مبدل های پیزوالکتریک و مغناطیسی، قابلیت استفاده به عنوان گیرنده های فراصوت را نیز دارند. به این معنی که یک ارتعاش فراصوت را دریافت کرده و آن را به یک نوسان الکتریکی تبدیل می کنند. به اینگونه ابزارها، حسگر آلتراسونیک گفته می شود.

اساس کار مبدل های مغناطیسی به چه صورتی است؟

یک مبدل مغناطیسی از نوعی ماده مغناطیسی ساخته می شود که با اعمال یک میدان مغناطیسی نوسانی، اتم های آن به هم فشرده می شوند. این فشردگی یک سری تغییرات دوره ای در طول ماده ایجاد می کند. در نتیجه یک لرزش مکانیکی با فرکانس بالا به وجود می آید.پیش تر نیز گفتیم که مبدل های مغناطیسی در درجه اول در دامنه فرکانس پایین تر به کار می روند. از این رو استفاده از آن ها در دستگاه های ماشینکاری یا پاک کننده التراسونیک، متداول تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>