اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتانیم

قبل از جوشکاری تیتانیم، مهم است که اتصالات جوش (و همچنین سیم جوش) عاری از بقایای آسیاب، خاک، گرد و غبار، چربی، روغن، رطوبت و سایر آلاینده های احتمالی باشد. نفوذ این مواد خارجی در فلز جوش تیتانیوم، باعث کاهش خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی شود.سیم جوش بسته بندی شده معمولا تمیز است. اگر سیم به نظر کثیف است، پاک کردن آن با یک حلال غیرکلری، روش خوبی است. در مواردی که کثیفی شدید مشاهده شود، تمیز کردن با مواد اسیدی هم ممکن است لازم باشد.

تمام سطوح اتصال و صفحه پایه (Base Plate) باید تمیز شوند. معمولاً سطوح آسیاب شده (Pickled Mill Surfaces) فقط به تمیزی با پاک کننده های خانگی یا مواد شوینده نیاز دارند. به دنبال آن نیز شستشوی کامل با آب داغ و خشک کردن با هوا انجام می شود.

در غیر این صورت، پاک کردن اتصالات جوش و مناطق مجاور با حلال های غیر کلره مانند استون، تولوئن یا متیل اتیل کتون (MEK) انجام می گیرد. این تمیزکاری با استفاده از پارچه های تمیز بدون پرز یا اسفنج های سلولزی، قابل قبول است. البته به این شرط که هیچگونه بقایایی از این پارچه ها باقی نماند.

این حلال ها به ویژه در از بین بردن آثار چربی و روغن کاملا حرفه ای عمل می کنند. مجددا ذکر می کنیم که تحت هیچ شرایطی نباید از برس های فولادی یا پشم استیل برای تیتانیوم استفاده شود. زیرا ذرات آهن باقی مانده، سبب بروز خطرات خوردگی در اتصال می شوند.

البته یک استثنا وجود دارد. لایه های اکسیدی سبک که ممکن است در اثر گرمایش در محدوده 316 تا 427 درجه سلسیوس ایجاد شده باشند را می توان از طریق برس سیم مفتول، از جنس فولاد ضد زنگ جدید از بین برد. به طور کلی، سطوح آلوده به اکسیژن که پس از یک عملیات حرارتی با درجه حرارت بالا دیده می شوند، بهتر است با استفاده از تمیزکاری مکانیکی زدوده شوند.

در این راستا معمولاً از سنگ زنی و سندبلاست استفاده می شود. دیده می شود که در مواردی از حمام سوزاننده مذاب (Molten Caustic Bath) برای تمیزکاری استفاده می شود. استفاده از این سیستم اگرچه مفید است، اما برای به حداقل رساندن نفوذ هیدروژن، نیاز به کنترل و مراقبت دارد.

یک پاک کننده قابل قبول برای تیتانیوم حاوی 35 درصد حجمی نیتریک (با غلظت 70 درصد) و 5 درصد حجمی اسید هیدروفلوئوریک (با غلظت 48 درصد) است. این ماده قابل استفاده در دمای اتاق است. غوطه وری اتصال جوش به مدت 1 تا 15 دقیقه در این پاک کننده کافی است.بهترین راه برای تکمیل فرایند تمیزکاری، شستشو با آب سرد برای از بین بردن اسید و به دنبال آن شستشوی آب گرم برای تسهیل خشک کردن است.

پس از تمیزکاری مفاصل جوش، حتی دست زدن به این نقاط باید به حداقل برسد. در ضمن جوشکاری باید در اسرع وقت پس از تمیز کردن آغاز شود. اگر قرار است وقفه ای در این میان بیفتد، اتصالات باید با کاغذ یا پلاستیک مناسب پوشانده شود تا از تجمع آلودگی ها جلوگیری گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>