اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتانیم

سیم جوش هایی که در جوشکاری تیتانیوم استفاده می شوند، لازم است توسط استاندارد AWS A5.16-70 کنترل شوند. به طور کلی انتخاب یک فلز پرکننده مطابق با خصوصیات و ترکیب گرید فلز پایه تیتانیوم انجام می گیرد.با این حال، هم برای گریدهای خالص تجاری و هم برای آلیاژهای تیتانیم، انتخاب یک سیم جوش که استحکام آن زیر فلز پایه باشد، به نظر مطلوب است. البته شرایط خاص ممکن است به استفاده از یک گرید متفاوت از سیم جوش منجر شود.

علاوه بر تمیزی اتصالات و سیم جوش، اپراتور جوش باید دیگر پارامترهای جوشکاری و محافظت گاز بی اثر را تحت کنترل خودش داشته باشد. به کارگیری تکنیک نامناسب، خود می تواند منبع آلودگی جوش باشد. قبل از شروع قوس در جوشکاری تیتانیم، مطلوب است که مشعل و سیستم های محافظ، از قبل تخلیه شود. این عمل به اپراتور کمک می کند مطمئن باشد همه هوای موجود از بین رفته است.

در صورت امکان، بهتر است قوس با فرکانس بالا شروع شود. اغلب موارد دیده می شود خراش هایی از طریق الکترود تنگستنی حاصل می شود. به طور کلی باید از هرگونه منبع درگیری تنگستن و جوش جلوگیری شود.

هنگام خاموش کردن قوس، بهتر است از شیب پایین جریان و یک کنتاکتور که از طریق پدال پا کنترل می شود، استفاده شود. محافظت از تورچ جوشکاری باید تا زمان سرد شدن فلز جوش زیر 427 درجه سلسیوس ادامه یابد. البته لازم است محافظت ثانویه و پشتیبان نیز ادامه یابد. اگر گاز محافظ زودتر از موعد حذف شود، یک رنگ آبی روی جوش مشاهده خواهد شد.

پیشگرم کردن

بسیاری از افراد در مورد پیشگرم کردن برای جوشکاری تیتانیوم ابهام دارند. به طور کلی پیش گرم کردن برای جوشکاری های کارگاهی تیتانیوم مورد نیاز نیست.اما اگر به وجود رطوبت مشکوک باشید، ممکن است پیش گرم کردن لازم باشد. در این راستا پیشنهاد می شود حرارت دهی با مشعل گاز (شعله با خاصیت اکسید کنندگی کم) انجام شود. گرمایش سطح جوش تا حدود 150 درجه فارنهایت (66 درجه سلسیوس) به طور کلی برای از بین بردن رطوبت کافی است.

طول قوس و تغذیه سیم جوش

طول قوس برای جوشکاری تیتانیوم بدون فلز پرکننده باید تقریباً برابر قطر الکترود باشد. اگر از فلز پرکننده استفاده شود، حداکثر طول قوس باید حدود 1 تا 1.2 برابر قطر الکترود باشد. سیم پرکننده باید در محل اتصال جوش و مخروط قوس تغذیه شود.

انتخاب طول قوس و تغذیه مناسب برای جوشکاری تیتانیم

سیم باید به طور هموار و مداوم به داخل گودال وارد شود. فراموش نکنید که تغذیه نامنظم، باعث تلاطم و آلودگی می شود. هر زمان که سیم جوش از محافظت گاز خنثی جدا شد، باید انتهای آن را حدود 1.2 اینچ برش دهید تا فلز آلوده از بین برود.

لزوم کنترل بین پاس جوش

دمای بین پاس جوش (Interpass Temperature) باید به اندازه کافی پایین نگه داشته شود. به گونه ای که نیازی به محافظت اضافی نباشد. اگر ظاهر مهره جوش روشن و نقره ای بماند، تمیز کردن بین پاسی لازم نیست. تغییر رنگ جوش به آبی روشن را می توان با برس مفتول فولاد ضد زنگ از بین برد.مهره های جوش تیتانیم آلوده، که با رنگ آبی تیره، خاکستری یا سفید مشهود است، باید با سنگ زنی کاملاً از بین بروند. سپس اتصال، پیش از جوشکاری مجدد، با دقت تمیز و کنترل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>