اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پلاسما


پلاسما چیست؟

به زبان ساده، اگر جامد را گرم کنیم تا به مایع تبدیل شود و اگر دوباره گرم کنیم تا به گاز تبدیل شود و اگر به گاز نیز گرما دهیم، آن گاه ماده به پلاسما تبدیل می شود. در حالت معمول، می توان به طور تقریبی دمای پلاسما را در حدود 20 تا 30 هزار درجه سلسیوس تصور کرد!

به بیان علمی تر، پلاسما گاز شبه خنثی ای متشکل از از ذرات باردار و خنثی است. این ذرات رفتار جمعی از خود ارائه می دهند؛ یعنی به ندرت پیش می آید که هر ذره به طور مستقل عمل کند.در علم فیزیک، منظور از واژه پلاسما گاز یونیزه شده ای است که همه یا بخش اعظمی از اتم های آن، یک یا چند الکترون از دست داده باشند و به یون های مثبت تبدیل شده باشند.

جوشکاری پلاسما چیست؟

جوشکاری پلاسما یا PAW یک فرآیند جوشکاری است که در آن ذوب و اتصال فلزات توسط قوس الکتریکی ایجاد شده بین الکترود تنگستنی و فلزات رخ می دهد. بله، تعریف کلی این روش مانند جوشکاری TIG است، با این تفاوت که در این روش، قوس الکتریکی اولیه در دهانه ورودی نازل گاز بی اثر به وجود می آید.

در نتیجه، گازهای بی اثر موقع ورود به نازل بر اثر حرارت بالا یونیزه می شوند و محیط پلاسمایی به وجود می آورند. حال این پلاسما به قوس الکتریکی بین تنگستن و فلز پایه منتقل می شود. به علت بالا رفتن حرارت، سرعت و کیفیت جوشکاری PAW به نحوه چشمگیری عالی است. به دلیل ایجاد آمدن حرارت بسیار بالا از این روش در برش فلزات نیز استفاده می شود.

جوشکاری پلاسما به چه صورتی انجام می شود؟

جوش پلاسما فقط مخصوص مواد رسانای جریان الکتریسیته است. چرا که در این روش با عبور پلاسما از تورچ جوشکاری و برخورد آن به فلز پایه، شکلی از انرژی از یک چشمه انرژی به قطعه انتقال می یابد.از جوشکاری پلاسما فقط برای مواد رسانا استفاده می شود.

در جوشکاری PAW قطعه کار به دلیل گرمای شدیدی که قوس الکتریکی در گاز بی اثر ایجاد می کند، گداخته و ذوب می شود. این گداختگی سبب در هم تنیدگی ساختاری میان شکاف اتصال شده و نفوذ حالت جامد و مایع و در نهایت انجماد، سبب شکل گیری اتصال می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>