اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاسما

میکروپلاسما (Micro plasma) (0.1 تا 15 آمپر)

قوس میکروپلاسما مخصوص جوشکاری در جریان های بسیار کم است. در این حالت قوس ستونی، حتی زمانی که طول قوس تا 20 میلی متر نیز برسد، پایدار است.

جریان متوسط (Medium current) (15 تا 200 آمپر)

در جریان های بالاتر، ویژگی های قوس جوشکاری پلاسما مشابه قوس TIG است. اما چون پلاسما منقبض می شود، قوس پلاسما متمرکزتر است. نرخ جریان گاز پلاسما می تواند برای بهبود نفوذ حوضچه مذاب جوش افزایش یابد، اما این یک ریسک است. چرا که ممکن است اثر حفاظتی گاز به دلیل آشفتگی بیش از حد در سپر گازی از بین برود.

پلاسمای کی هول (Keyhole plasma) (بالای 100 آمپر)

با افزایش جریان جوش و جریان گاز پلاسما، یک باریکه پلاسمای بسیار قدرتمند ایجاد می شود که می تواند به نفوذ کامل در مواد، در حد جوشکاری لیزر یا جوشکاری پرتو الکترونی منجر شود. از پلاسمای کی هول می توان برای جوش مواد ضخیم تر (تا 10 میلی متر از فولاد ضد زنگ) در یک گذر (پاس) استفاده کرد.

تقسیم بندی روش های جوشکاری پلاسما از نظر نوع قوس

جوشکاری قوس پلاسمای مستقل (Non-Transferred arc process)

در این روش، قوس بین الکترود با قطب منفی (-) و نازل محدودکننده آب خنک با قطب مثبت (+) ایجاد می شود که در نتیجه آن پلاسما از نازل شعله مانند خارج می شود. قوس الکتریکی نیز از قطعه جوش مستقل است و قطعه جوش بخشی از حلقه الکتریکی را تشکیل نمی دهد.

شعله قوس پلاسما به راحتی کنترل می شود و از جایی به جای دیگر انتقال می یابد. این نوع جوشکاری PAW برای اسپری پلاسما (Plasma Spraying) یا کاربردهای جریان پایین مانند جوش غیر فلزی نیز کاربرد دارد. قوس پلاسمای مستقل چگالی کمتری نسبت به نوع دوم دارد و در جوش قطعات سرامیکی یا صفحات فلزی به کار برده می شود.

فرایند قوس پلاسمای انتقالی (Transferred Arc Process)

در این روش جریان از الکترود تنگستنی با قطب منفی (-) و با استفاده از اُریفیس (Orifice) به فلز پایه منتقل می گردد و این جریان مجددا به منبع برق بازمی گردد. قوس انتقالی در این نوع جوشکاری شدت انرژی بالایی دارد و سرعت جت پلاسما در آن بالا است. از این رو این روش در صنعت طرفداران بیشتری دارد. فرایند قوس پلاسمای انتقالی برای برش و ذوب فلزات نیز استفاده می شود.انواع فلزاتی که قابلیت جوشکاری توسط پلاسما را دارند عبارتند از:

جوشکاری انواع فولاد (به خصوص فولاد ضد زنگ)، فلزات دیرگداز، تیتانیم، تانتالیم، مس، برنج، طلا، نقره، آلیاژهایی از آهن و نیکل و کبالت (Kovar و Inconel وzircalloy).فرآیند جوشکاری پلاسما هم به شکل اتوماتیک و هم دستی قابل اجراست. این دو روش در پروژه های مختلف اعم از جوشکاری در حجم های بالا (مانند ورق های فولادی) تا جوشکاری های دقیق (مانند ابزارهای جراحی) کاربرد دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>