اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

نقص یا ناپیوستگی وقتی عیب گفته می شود که بعضی از خصوصیات از جمله نوع, اندازه, پراکندگی یا موضع را بیش از حد مجاز استانداردها داشته و غیرقابل قبول باشد.در آئین نامه جوشکاری سازه های فلزی (AWS D1.1) ناپیوستگی نوع ذوبی به آخال سرباره و ذوب ناقص و نفوذ ناقص اتلاق می شود.

در بسیاری از آئین نامه ها و مقررات ناپیوستگی نوع ذوبی را کمتر از ترک مورد توجه قرار می دهند ولی در برخی از استانداردها نه تنها ترک بلکه ذوب ناقص یا نفوذ ناقص را نیز ممنوع می دانند (مثل استاندارد BS 5500) ناپیوستگی های مدور (Rounded) در هر جای از جوش امکان ظاهر شدن دارند ناپیوستگی دراز شده (Elongated) در هر جهتی قابل پیش بینی هستند.

از نظر متالورژی، ناتمامی به یک نوع بی نظمی سه بعدی در شبکه اتمی اتلاق می شود. به مجموعه ای از ناتمامی ها(مثل مرزدانه) گفته می شود که به طورعادی با روشهای مرسوم آزمایش غیرمخرب قابل کشف نیستند. نقص به ناپیوستگی قابل کشف از طریق آزمایش مخرب یا غیرمخرب اتلاق می شود که در شرایط عمومی موجب شکست سازه نمی گردد. بنابراین می تواند بدون تعمیر در سازه باقی بماند.

جوشکاری به دلیل وجود شار حرارتی بسیار بالا و شرایط تکنیکی آن به شدت در معرض ایجاد عیب و نقص در جوش و در نتیجه ناکام ماندن از ایجاد یک جوش با استحکام کافی است. عیوب جوش می توانند در اثر عوامل مختلف اعم از نامناسب بودن مواد مصرفی، عدم مهارت جوشکار و عملیات ناصحیح پیش گرم و پس گرم و غیره به وجود آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>