اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


رادیوگرافی


تیوب پرتو X

در روش های معمول این روش بازرسی، منبع پرتو یک تیوب پرتو X است که شامل منبعی از الکترون ها، یک پتانسیل شتاب دهنده و یک عنصر سنگین به عنوان هدف است. این تیوب ها هم به صورت پر شده از گاز و هم تحت خلأ موجود هستند. الکترون های شتاب داده شده به این هدف برخورد نموده تا پرتو های X تولید شوند.

امروزه پیشرفت ها بیشتر بر روی خواص الکتریکی و الکترونیکی متمرکز شده است. دستگاه های تست رادیوگرافی RT با جایگزینی عایق روغن به وسیله گاز هگزا فلوئورید گوگرد سبک تر شده و قابل حمل گردیده اند.

عمر این تیوب ها با جایگزین شدن تیوب های سرامیکی - فلزی به جای تیوب های شیشه ای افزایش یافته است. مولد های پیشرفته پرتوی X در ولتاژی تا 450 کیلوولت و جریان آمپر 15 میلی آمپر کار می کنند. تیوب های صنعتی تست رادیوگرافی RT باید قابلیت کار به صورت پیوسته برای زمان های نامحدود و تحت بارهای سنگین را داشته باشند.

نفوذسنج ها

نفوذسنج های مناسبی برای ارزیابی کیفیت و حساسیت فیلم های رادیوگرافی در تست رادیوگرافی RT طراحی شده اند. کیفیت رادیوگرافی بر اساس میزان جزئیات قابل تشخیص از تصویر و شاخص کیفیت تصویر بیان می شود.

نفوذ سنج های مورد استفاده در صنعت به صورت صفحه ای و سیمی هستند که کاربرد گسترده ای دارند. در نفوذ سنج های سیمی سیم ها به صورت منظم از قطر 0٫1 تا 3٫2 میلی متر و با طول های مشابه قرار گرفته اند. جنس سیم نیز حتما باید منطبق با قطعه مورد آزمایش در تست RT انتخاب شود.

فیلم های صنعتی پرتو X

در حالت کلی فیلم رادیوگرافی شامل یک لایه ژلاتینی است که برروی یک ترکیب نقره ای حساس به تشعشع قرار گرفته و کل آن بر روی یک صفحه شفاف قرار دارد. حضور ترکیب نقره ای حساس به تابش در دو طرف صفحه سبب افزایش سرعت می گردد.

در مواردی که جزئیات بیشتری برای نمایش مد نظر باشد، از ترکیب نقره ای در یک طرف صفحه استفاده می شود. هنگامی که یک فیلم در محلول شیمیایی ظهور قرار می گیرد، واکنشی بین فیلم و ماده ظهور رخ داده و نقره فلزی سیاه به وجود می آید.

این نقره در ژلاتین در دو طرف صفحه به صورت معلق وجود دارد که سبب ایجاد تصویری از جسم می شود. انتخاب فیلم رادیوگرافی وابسته به ضخامت و جنس ماده نمونه مورد آزمایش و دامنه ولتاژ دستگاه پرتو X است. به علاوه عواملی مانند کیفیت بالای رادیوگرافی یا زمان تابش کوتاه نیز موثر هستند.

نمایشگر فیلم

از آن جا که ممکن است اطلاعات موجود بر روی فیلم رادیوگرافی به دلیل چگالی بالای فیلم و یا روشنایی کم به طور کامل حاصل نشوند لذا فراهم نمودن شرایط مناسب برای دیدن فیلم و غلبه بر این مشکل ضروری است. براساس پیشنهاد انجمن بین المللی جوش، روشنایی فیلم رادیوگرافی نباید کمتر از 30 و بیشتر از 100 کاندلا بر متر مربع باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>