اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازرسی چشمی

بازرسی چشمی VT روشی ساده با کاربرد آسان و قابلیت انجام سریع و معمولا کم ­هزینه است. با وجود این که یک قطعه از طریق سایر روش­ های غیر مخرب بازرسی یا NDT مورد بازرسی قرار می­ گیرد، اما پیش از آن بازرسی چشمی مناسبی باید انجام گیرد. با یک تست جوش VT ساده می­ توان عیوب سطحی درشت را شناسایی نموده و بلافاصله قطعه را رد کرد.

در این شرایط دیگر نیازی به انجام سایر آزمایش های هزینه بر و پیچیده نیست. در نتیجه با بازرسی چشمی VT می­ توان در وقت و هزینه صرفه­ جویی زیادی کرد. با وجود پیشرفت ­های زیاد در زمینه ابزار کمکی برای بازرسی چشمی VT، هنوز هیچ وسیله­ الکترونیکی و رایانه ای که بتواند توان رقابت با مغز انسان را داشته باشد، اختراع نشده است. چشمان با تجربه ی یک متخصص بازرسی وسیله ای گران­بها برای یک بازرسی هوش­مندانه است.

بازرسی چشمی VT چیست؟

بازرسی چشمی VT فرآیند بررسی و ارزیابی سیستم ها و اجزا با استفاده از سیستم های حسی انسانی است. تست جوش VT با توجه به صلاح­دید متخصصین بازرس، می ­تواند با ابزار های کمکی شامل ذره­ بین های جیبی تا میکروسکوپ ها نیز انجام گیرد.

فرآیند بازرسی چشمی در صنعت همواره با استفاده از رفتارهایی مانند به دقت نگاه کردن، گوش دادن، لمس کردن، بو کشیدن و تکان دادن انجام می­ گیرد. بازرسی چشمی VT اولین گام در فرآیند بازرسیِ انواع مختلف محصولات صنعتی از جمله ریختگی ها، فورج شده ها، اجزای ماشین ­کاری شده و یا اجزای جوش است.

اساس کار روش بازرسی چشمی

اساس کار روش بازرسی چشمی VT بسیار ساده است. از آنجایی که این بازرسی غیرمخرب در مناطق قابل دید و روشن صورت می­ گیرد، لذا اولین دستورالعمل در بازرسی چشمی روشن کردن قطعه به وسیله ی نور است. سپس قطعه با چشم و یا وسایل حساس به نور مانند فوتوسل ها (Photocells) مورد بازرسی قرار می ­گیرد. اگرچه وسایل بازرسی چشمی فوق ­العاده ساده هستند، اما وجود نور کافی در بازرسی چشمی VT بسیار ضروری است. همچنین لازم است سطح قطعه قبل از بازرسی چشمی به طور کامل تمیز گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>