اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلیاژهای حافظه دار

جوشکاری آلیاژهای حافظه دار - welding of shape memory alloys: اتصال دهی آلیاژهای حافظه دار، اصولا متفاوت از جوشکاری آلیاژهای مهندسی متداول همانند فولاد و آلیاژهای تیتانیوم و آلومینیوم می باشد. در اتصال دهی آلیاژهای حافظه دار سازگاری ترکیب شیمیایی، ریزساختار و دماهای استحاله بسیار مهم است.

که این موارد علاوه بر سازگاری خواص مکانیکی و مقاومت به خوردگی در نواحی مختلف است. با گذشت زمان، علم و فناوری، تأثیر زیادی از مواد پیشرفته و جدید پذیرفته و در آینده نیز، بیش از پیش، تأثیر خواهد پذیرفت. در این میان، آلیاژهای حافظه دار، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.

این دسته از مواد، با قابلیت های بی نطیری که تاکنون از خود بروز داده اند، فصل جدیدی را در فناوری پیشرفته و روز دنیا گشوده اند. آلیاژها، به مرور، کاربردهای فراوانی یافتند، تا این که امروزه، ردپای این آلیاژها را در صنایع هوافضا تا صنایع پزشکی، خودروسازی و روباتیک، به وضوح می توان مشاهده نمود.

یکی از اولین کاربردهای آلیاژهای حافظه دار در مقیاس انبوه، استفاده در اتصالات لوله های هیدرولیک اف 14 بود. اما پزشکی اولین زمینه ای است که آلیاژهای حافظه دار در آن کاربردهای زیادی یافتند. علت این امر مناسب بودن دمای بدن برای عملکرد آلیاژهای حافظه دار در ناحیه شبه الاستیک است. کاربردهای پزشکی آلیاژهای حافظه دار شامل استنت ها، فیلترها، سیم های هادی آنژیوپلاستی و گیره ها هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>