اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سم ایمیدازول

سم ایمیدازول چیست و به عنوان حشره کش چه کاربردی دارد؟
سم قارچ کش ایمیدازول یک ترکیب آلی حلقوی با فرمول شیمیایی C3N2H4 بوده که به صورت ماده ای جامد، بی رنگ و حلال در آب سنتز می گردد.

این ترکیب که با انحلالش در آب، محلولی قلیایی ایجاد می شود، یک ترکیب آروماتیک هتروسیکل است که در دسته دیازول ها قرار می گیرد.

قارچ کش ایمیدازول در بسیاری از ترکیبات طبیعی مثل آلکالوئید ها و حتی در ساختار ترکیبات زیستی همچون هیستیدین و هیستامین وجود دارد. به غیر از این موارد، ایمیدازول در ساختار بسیاری از دارو ها به ویژه دارو های ضد قارچ و آنتی بیوتیک های سری نیتروایمیدازول و آرام بخشی چون میدازولام نیز حضور دارد.

در حال حاضر با تحقیقات تخصصی انجام شده، مشخص شده است که ایمیدازول به دلیل خواص و ویژگی های منحصر به فردش به عنوان سم حشره کش نیز کاربرد دارد.

آشنایی با روش های سنتز ایمیدازول:
سم ایمیدازول اولین بار در سال 1858 توسط یک شیمیست آلمانی به نام دبوس تهیه شد. این شیمیست با آزمایشات خود نشان داد که این ترکیب را می توان از واکنش تراکمی ترکیباتی چون گلیوکسال، فرمالدهید و آمونیاک به وجود آورد. گرچه این واکنش بازده زیادی ندارد؛ اما همچنان از آن برای سنتز ترکیبات ایمیدازول دار استفاده می شود.

به غیر از روش دبوس، ایمیدازول را می توان با روش های دیگری نیز سنتز نمود. بسیاری از این واکنش ها را می توان با تغییر دادن گروه های عاملی موجود بر روی واکنشگر ها نیز صورت داد. این واکنش ها معمولاً بر اساس تعداد اجزای واکنش دهنده طبقه بندی می شوند.

یکی از رایج ترین راه های تولید این ترکیب روشی است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. در این روش با استفاده از کاتالیزور نیکل از ترکیب ایمیدازولین هیدروژن زدایی می شود.

گاهی اوقات این کاتالیزور در کنار یک کاتالیزور دیگر که حاوی ترکیباتی چون مس یا کروم و یا هر دو است نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این واکنش در دمایی بین 160 تا 250 درجه سیلسیوس انجام می شود.

آشنایی با نقش سم ایمیدازول به عنوان سم حشره کش:
محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که سم ایمیدازل که در برابر هیستامین و نیکوتینیک اسید خاصیت آنتی متابولیتی نشان می دهد یک سم حشره کش و آفت کش مناسب نیز می باشد. زمانی که ایمیدازول با اسید بوریک ترکیب می شود تا حدود قابل توجهی سطوح پارچه ای را در برابر حشره ها و آفت های مختلف مقاوم می سازد.

هنگامی سم ایمیدازول با 2-آمینو پیریدین و یک روغن پایه ترکیب گردد، ترکیبی حاصل می شود که قادر است به خوبی از رشد و تکثیر حشرات و بندپایان مختلف جلوگیری کند. جالب است بدانید افزودن دو سورفاکتانت به روغن پایه مورد استفاده می تواند اثر ایمیدازول را به طور چشمگیری افزایش دهد.

ایمیدازول ها دارای اثرگذار سریعی اند و قادرند حشرات زیادی چون کک، سوسک، موریانه، مگس سفید گلخانه، حشرات خاکی، شپشک و حتی پروانه ها را نیز ریشه کن کنند.

استفاده از حشره کش ها و آفت کش های حاوی ایمیدازول ها برای مرکبات، درختان میوه، پسته و پنبه بسیار مناسب می باشد. یکی از رایج ترین سم های افت کش موجود در بازار ایمیداکلوپراید نام دارد که البته برای زنبور های عسل ایجاد مسمومیت کرده و آن ها را از بین می برد.

نیترات سولکونازول یکی دیگر از حشره کش های مشتق شده از ایمیدازول است که تأثیر ضد تغذیه ای بسیار قوی بر لارو سوسک و حشرات موذی موجود در فرش دارد.

سایر کاربرد های سم قارچ کش ایمیدازول چیست ؟
همانطور که گفته شد سم قارج کش ایمیدازول دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی می باشد و به همین جهت نیز در دنیای پزشکی از مشتقات این ترکیب برای درمان عفونت قارچی استفاده می شود. از جمله دارو های ضد قارچی که حاوی ایمیدازول ها هستند می توان به کتوکونازول، میکونازول و کلوتریمازول اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>