اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

خطوط لوله در گستره ی پهناوری در کشور ایجاده شده که سیالات را از مراکز تولید به مراکز فرآورش و پالایش و یا مصرف می رسانند. لوله به صورت بی درز و درزدار تهیه می شود. لوله درزدار هم دارای درز طولی مستقیم و هم دارای درز مارپیچ است. لوله های درزدار از ورق تهیه می شود.بازرسی و کنترل کیفیت کارخانه، بر روی مواد خام رسیده به کارخانه و در طول فرایند ساخت لوله تست ها و آزمایشات گوناگونی بر مبنای استاندارد انجام می دهد.

قبل از آن که جوشکاری خط لوله شروع شود، بایستی دستورالعمل جوشکاری مناسبی تهیه شود و با انجام آزمایش های لازم به تایید برسد و نشان دهد که طبق دستورالعمل می توان جوش هایی با خواص مکانیکی (مقاومت، قابلیت نرمی و سختی) مناسب و سالم به دست آورد. استانداردهای مختلفی برای جوشکاری و بازرسی این لوله های در دسترسند که به تشریح در این دوره به آن پرداخته می شود.

استاندارد API 5L/ISO 3183 برای خطوط لوله، در صنایع نفت و گاز جهان امروز تقریباً تمامی محصولات لوله ای بر اساس استانداردهای انجمن نفت آمریکا (API) تولید می شوند در رابطه با خطوط لوله نیز استاندارد API 5L مبنای ساخت لوله بوده و انحصاراً توسط این انجمن تدوین می گردید.

بازرسی و پایش خطوط لوله به روش امواج هدایت شونده، عیوبی از قبیل ترک و خوردگی در فواصل طولانی از خطوط لوله ردیابی و نمایش داده می شوند. در روش های متداول از قبیل ضخامت سنجی با استفاده از امواج التراسونیک، تنها ناحیه کوچکی در زیر پراب تست می شود و این روش برای بازرسی خطوط لوله روشی بسیار کند و هزینه بر، که بایستی به صورت متناوب محل مشخصی از سازه را انتخاب و تست نمود و امیدوار بود که محل تست شده نماینده تمام لوله باشد.

روش های سنتی در مکان هایی که خط لوله قابل دسترس نباشد مانند خطوط لوله در ارتفاع، زیر عایق و مدفون کاربرد ندارند و در بازرسی لوله های عایق دار، بایستی عایق به طور کامل از روی سازه برداشته شود.لازم به ذکر است که برای انجام بازرسی امواج هدایت شونده نیاز به استفاده از ماده واسط واسط متداول (کوپلنت) در روش سنتی التراسونیک نمی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>