اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


جوشکاریج


ملزومات جوشکاری SMAW

برای انجام جوشکاری SMAW، وجود امکانات زیر ضروریست:

  • منبع قدرت مناسب جوش SMAW
  • الکترود روکش دار
  • کابل جوشکاری مناسب
  • کابل اتصال زمین مناسب
  • نگهدارنده الکترود مناسب
  • تجهیزات حفاظتی و ایمنی

منبع قدرت

در این فرایند جوشکاری عموما از یک منبع توان جریان ثابت استفاده می شود. منابع توان جوشکاری SMAW در دو نوع استاتیکی و دینامیکی با خروجی های AC و DC یا نوع ترکیبی AC/DC و با کنترل های مکانیکی، الکتریکی و نیمه رسانا در دسترس هستند.

با توجه به کاربرد مورد نظر، این منابع توان با تنوع گسترده ای از مشخصات خروجی، ظرفیت ها و کنترل ها ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. دستگاه های جوشکاری صنعتی، عموما دارای قابلیت اتصال مجدد به ولتاژهای مختلفی نظیر 230، 460 و یا 575 ولت هستند.

الکترود روکش دار

امروزه بیش از 150 نوع الکترود روکش دار برای جوشکاری SMAW وجود دارد. بنابراین برای دستیابی به اتصالات جوش مناسب چگونگی انتخاب الکترود مورد نظر با خواص مکانیکی و شیمیایی منطبق با فلزات پایه ضروری است.

کابل جوشکاری مناسب

وظیفه کابل جوش SMAW هدایت جریان الکتریکی از منبع تامین قدرت به انبرهای جوشکاری است. هر چه کابل جوشکاری کیفیت بالاتری داشته باشد، مصرف برق کمتر خواهد شد و جوش بهتری به دست می آید. معمولا کابل های جوش از جنس مس یا آلومینیوم تهیه می شوند.

اگر طول کابل جوش SMAW زیاد انتخاب شود، به علت مقاومت کابل در برابر جریان الکتریسیته، اختلاف ولتاژی به وجود می آید که آن را افت ولتاژ می نامند. بنابراین برای داشتن کیفیت جوش بهتر و مصرف برق کمتر پیشنهاد می شود از کابل بلند استفاده نشود.

کابل اتصال زمین

وظیفه کابل اتصال به زمین، تخلیه الکتریکی حین فرایند جوشکاری است. کابل اتصال به زمین باید به درستی انتخاب شود و کیفیت مناسبی داشته باشد، چون در صورت وجود مشکل ممکن است برق گرفتگی یا آتش سوزی اتفاق بیفتد. در صنعت، معمولا از چند کابل اتصال به زمین استفاده می شود که آن ها را به هم متصل می کنند و محل اتصال کابل به زمین را عایق می کنند تا مشکل برق گرفتگی به وجود نیاید.

نگهدارنده الکترود

از نگه دارنده برای ثابت نگه داشتن الکترود در جوشکاری استفاده می شود. واضح است که بدون نگه دارنده، اجرای فرایند جوشکاری ممکن نیست. نگه دارنده قطعه ای عایق است تا اپراتور در حین جوشکاری دچار برق گرفتگی نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>