اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

عملیات فلزی زیر آب عبارت اند از جوشکاری، برش زنی و رنگ آمیزی که هر کدام را به تفکیک می توان به این صورت شرح داد که، جوشکاری زیر آب از زمان جنگ جهانی دوم هنگامی که کشتی های خسارت دیده باید سریعاً در آب تعمیر می شدند به وجود آمد. بیرون آوردن کشتی برای تعمیر کردن آن، هم اکنون هم بسیار هزینه بر است و صرفه اقتصادی ندارد.

بسیاری از مردم جوشکاری زیر آب را بسیار عجیب می دانند، چون ماهیت جوشکاری را از آتش می دانند. ولی جوشکاری ماهیت قوس الکتریکی دارد و روشن شدن آن زیر آب کار عجیبی نیست. برای جوشکاری در خشکی، هوا یونیده می شود و در آب، بخار آب یونیزه می شود. برشکاری زیر اب به نسبت ساده است ولی ابزار آن با برشکاری در خشکی متفاوت است.

جوشکاری مرطوب

جوشکاری مرطوب نوعی جوشکاری است که هم جوشکار و هم محل کار در آب قرار داشته و با آب تماس دارند. تا نیمه دهه 1960 تمامی جوشکاری ها زیر آب به صورت جوشکاری مرطوب انجام می شد.

جوشکاری خشک در محفظه جوشکاری زیر آب (Splash zone)

در این روش آب درتماس مستقیم با محل جوشکاری نیست و به دو روش انجام می شود اول اینکه جوشکار و محل جوش در جای خشک قرار دارند و دوم اینکه فقط دستان جوشکار و محل جوش در تماس با آب نیست. برش زیر آب با کمان الکتریکی انجام می شود.

یک غواص ماهر می تواند در دریا برش فلزات را با کمان الکتریکی به سرعت خشکی انجام دهد. رنگ آمیزی زیر آب در موارد خاص با استفاده از رنگهای ویژه در وسعت محدود قابل انجام است. در فایل زیر عملیا فلزی زیر آب را به صورت مجزا سرح می دهد و ررسی شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>