اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کود سولفات منیزیم (Magnesium Sulphate) یک کود شیمیایی ارزشمند برای تامین دو عنصر منیزیم و گوگرد در مراحل اولیه رشد گیاهان است.

سولفات_منیزیم

کود منیزیم سولفات برای بهبود رشد گیاهان و در فازهای تولید بسیار موثر است و به تولید کلروفیل کمک می کند.شایان ذکر است که منیزیم و نیتروژن تنها مواد مغذی جذب شده خاک هستند که اجزای کلروفیل را تشکیل می دهند. با کمبود منیزیم رشد گیاه کاهش می یابد و بازدهی آن به طور بالقوه محدود می شود.

بسیاری از خاک ها حاوی منیزیم کافی هستند اما محصولات باغی با بازده بالا غالباً منیزیم بیشتری نیاز دارند. کودهایی با مقدار بالای پتاسیم اغلب می توانند باعث عدم تعادل منیزیم در گیاه شوند. در جایی که مقادیر زیادی پتاسیم استفاده می شود، استفاده از منیزیم نیز مفید است.

کاربرد کود سولفات منیزیم در کشاورزی:
سولفات منیزیم یک نمک معدنی است که معمولاً به فرم سولفات هپتا هیدرات (اپسومیت) وجود دارد و نمک اپسوم نامیده می شود. نمک اپسوم کاربرد زیادی در صنعت زیبایی و بهداشت به عنوان جزئی از نمک حمام که برای تسکین عضلات درد استفاده می شود، دارد.

با این حال، نمک اپسوم در کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند یک روش بسیار اقتصادی برای بهبود تولید محصول از طریق دسترسی به عنصر منیزیم برای فتوسنتز باشد.

اگرچه منیزیم (Mg) یک عنصر ضروری برای رشد گیاهان است ولی استفاده از آن در برنامه کوددهی زمین خیلی مورد تأکید قرار نمی گیرد. لازم است بدانید اگر میزان منیزیم در رژیم غذایی محدود باشد، حیوانات می توانند دچار کزاز علفی شوند بنابراین توجه خاص به وضعیت منیزیم در محصولات علوفه ای بسیار حائز اهمیت است.

منیزیم هسته اصلی مولکول کلروفیل در بافت گیاهی است. بنابراین اگر کمبود منیزیم وجود داشته باشد کمبود کلروفیل منجر به رشد ضعیف و ناقص گیاه می شود. Mg همچنین به فعال کردن سیستم های آنزیمی خاص کمک می کند. آنزیم ها مواد پیچیده ای هستند که ترکیبات را به عنوان بخشی از متابولیسم طبیعی گیاه ایجاد می کنند.

منیزیم در پوسته زمین فراوان است و در طیف گسترده ای از مواد معدنی یافت می شود و با استفاده از این مواد معدنی و تجزیه آنها برای استفاده در دسترس گیاه می باشد. منیزیم روی سطح رس و ذرات ماده آلی نگه داشته می شود. اگرچه این شکل از منیزیم در دسترس گیاهان است، اما این ماده مغذی به راحتی از خاک خارج نمی شود.

کود منیزیم سولفات یک منبع عالی برای تامین منیزیم است که اغلب به عنوان نیروگاهی در پشت فتوسنتز مورد استفاده قرار می گیرد. منیزیم برای رشد و سلامت گیاهان بسیار حیاتی است زیرا در متابولیسم کربوهیدرات ها نقش دارد. استفاده از این عنصر به دلیل نقش آن در فعال کردن فتوسنتز، با سبز شدن سریع گیاه همراه است زیرا محصول اصلی آن کلروفیل است.

سولفور هم در رشد و سلامت گیاهان نقش بسیار مهمی دارد. خاکهای آلی و غنی از هوموس منبع خوبی از گوگرد هستند که با انتشار آن در هنگام تجزیه مواد آلی آن را در دسترس گیاهان قرار می دهند. از آنجا که گوگرد به راحتی از خاک خارج می شود، لایه بالایی خاک باغ می تواند دچار کمبود باشد در حالی که لایه های عمیق تر خاک مقادیر کافی از این ماده مغذی را دارند.

گیاهانی که دارای ریشه های عمیق هستند می توانند از مواد مغذی موجود در سطح زیرین خاک بهره مند شوند ولی برای سایر گیاهان نیاز به مصرف گوگرد هست. کود سولفات منیزیم برای تامین دو عنصر منیزیم و سولفور مفید است و شما می توانید با مشاوره کارشناسان کشاورزی از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از کود سولفات منیزیم:
کود سولفات منیزیم می تواند برای افزایش منیزیم یا گوگرد در خاک مورد استفاده قرار گیرد و همچنین می تواند در محصولات زراعی نیازمند منیزیم مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، درختان لیمو، هویج و انواع فلفل استفاده شود.

مزیت استفاده از سولفات منیزیم نسبت به سایر اشکال منیزیم مانند آهک دولومیتی حلالیت بالای آن است که باعث می شود به راحتی محلول های اسپری شاخ و برگ با آن تهیه شود. محلول سولفات منیزیم در مقایسه با نمک های قلیایی منیزیم موجود در سنگ آهک تقریباً خنثی است. این بدان معنی است که استفاده از سولفات منیزیم به طور قابل توجهی pH خاک را تغییر نمی دهد.

مقدار و روش استفاده از کود منیزیم سولفات:
منیزیم یکی از عناصر ضروری در انتقال و تولید قندها، نشاسته ها، چربی ها و روغن های موجود در گیاه است. این بدان معناست که کمبود منیزیم باعث می شود سبزیجات نشاسته ای، میوه های قندی و دانه های روغنی یا آجیل شکل و طعم خود را از دست بدهند.

خوشبختانه منیزیم در گیاهان متحرک است و این بدان معناست که اصلاح کمبود آن در اسرع وقت باعث می شود گیاه به رشد عادی خود ادامه دهد. اگر متوجه کمبود منیزیم شدید، کود سولفات منیزیم به راحتی با سایر مواد مغذی قابل استفاده است تا سریع آن را اصلاح کنید.

پودر منیزیم سولفات به صورت بسیار محلول و قابل استفاده آسان تهیه می شود که شامل 48.3٪ منیزیم و 12.7٪ گوگرد است. هنگامی که کمبود منیزیم مشهود است به صورت اسپری شاخ و برگ استفاده می شود. برگهای روشن، خشک و شکننده می توانند نشانه های کمبود منیزیم باشند.

برای اعمال سولفات منیزیم، کریستال های نمکی نیاز به حل شدن دارند. این کریستال ها برای سهولت کاربرد بسیار محلول هستند. میزان کاربرد این کود باید بر اساس نتایج حاصل از آنالیز بافت خاک تعیین شود، اما به طور کلی معمولاً بین 3 تا 5 پوند در هکتار است که در 75-100 لیتر آب حل می شود.

توجه داشته باشید که از سولفات منیزیم برای مراقبت از گیاهان باغ استفاده نکنید مگر اینکه علائم کمبود منیزیم یا گوگرد وجود داشته باشد. افزودن مواد مغذی بی فایده سایر مواد مغذی را از تعادل دور می کند و به دلیل عدم توانایی گیاهان در استفاده از مواد مغذی خاص موجود، می تواند نواقصی را ایجاد کند.

آزمایش خاک هنگام آماده سازی بستر گیاهان می تواند شما را از وضعیت ریزمغذی های خاک آگاه کند. هنگامی که آزمایش ها حاکی از مقادیر کم منیزیم و گوگرد هستند، استفاده از سولفات منیزیم مواد مغذی مورد نیاز گیاه را بدون تغییر سطح pH خاک فراهم می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>