اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


خوردگی

اثر خوردگی در میلگردهای فولادی

از طرف دیگر، بررسی خوردگی در میله های فولادی تقویت شده کاهش قابل توجهی را در شکل پذیری نشان داد. به این صورت که نمونه های خورده شده، 12.6 درصد رفتار شکننده تری در مقایسه با نمونه های شاهد نشان دادند.علاوه بر این، این میله های خورده شده کشیدگی کمتری را نیز از خود نشان دادند.

پس از یک نقطه خاص (وقتی که بیش از 40 درصد مواد خورده شدند)، این میله ها نوعی خوردگی ترجیحی را نشان می دهند. این کاهش ضخامت میلگرد به طور قابل توجهی ظرفیت حمل بار آن را کاهش می دهد. در حالی که رخداد شکست ترد به دلیل انتشار سریعتر ترک ها در چنین ماده ای، وضعیت را بسیار خطرناک تر می کند.

استحکام کششی، شکل پذیری و تردی

میان خوردگی و کاهش شکل پذیری و افزایش شکنندگی (تردی) ماده، همبستگی شدیدی وجود دارد. این همبستگی به نوبه خود می تواند حالت شکست را از داکتیل به حالت خطرناک ترد تغییر دهد. سطح مقطع کاهش یافته و تمرکز تنش ناشی از خوردگی، می تواند تا حد زیادی بر ظرفیت حمل بار سازه های خاص و ساختار کلی ماده تأثیرگذار باشد.

انواع مختلف خوردگی می تواند به طور قابل توجهی اثرات متفاوتی بر روی یک عضو سازه بگذارد. متأسفانه ما فقط می توانیم این اثرات را مورد به مورد بررسی کنیم.به این معنی که دستیابی به یک درک کلی از مشکلات موجود، به طور قابل توجهی کند پیش خواهد رفت.

خطرات مهمی در نتیجه خوردگی های حتی به ظاهر معمولی وجود دارد. بنابراین باید هنگام طراحی، ساخت و نگهداری سازه های مستعد خوردگی، دقت زیادی به پارامترهای موثر و کنترل آن ها شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>