اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


خوردگی


1) آماده سازی نمونه های آزمایش

اولین مرحله در تمامی آزمون های خوردگی، آماده سازی نمونه های آزمایش است. نمونه های آزمون می توانند به صورت مربع، مستطیل و یا دیسکی باشند. اما برای راحتی بیشتر، معمولا نمونه ها به صورت دیسکی در نظر گرفته می شوند.

از نظر ابعادی، نمونه هایی با ضخامت 1⁄6 (یک ششم) تا 1⁄8 (یک هشتم) اینچ و با عرض 1 اینچ و طول 2 اینچ یا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.پس از تهیه نمونه ها، نوبت به آماده سازی اولیه سطح آن ها می رسد که این کار با عملیات سمباده زنی، سنگ زنی، اسیدشویی و … انجام می شود.

2) قد و وزن کردن نمونه ها

پس از آماده سازی اولیه نمونه ها، باید سطح و وزن آن ها به دقت اندازه گیری شوند. در واقع دقت آزمایش تا حد زیادی بستگی به به دقت اندازه گیری اولیه نمونه ها دارد. توجه داشته باشید که نمونه نمی تواند به هر اندازه ای مورد آزمایش گیرد. بلکه باید سطح نمونه مورد آزمایش با حجم محلول مورد استفاده متناسب باشد.

3) چربی زدایی نمونه ها

سطح نمونه های مورد آزمایش باید عاری از هر گونه چربی و آلودگی خارجی باشند. این کار معمولا با استفاده از استون و برخی مواقع استفاده از دستگاه التراسونیک انجام می شود. در صورتی که بلافاصله آزمایش پس از این مرحله انجام نشود، باید نمونه ها تا زمان انجام آزمایش در دسیکاتور قرار گیرند.

4) قرار دادن نمونه در شرایط آزمایش

پس از آماده سازی کامل نمونه ها، نوبت به شبیه سازی خوردگی نمونه ها در شرایط آزمایشی می رسد. جهت قرار دادن نمونه ها در محلول خورنده به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • محیط خورنده باید در تماس کامل با نمونه باشد.
  • اگر برای نگهداری نمونه در محلول از گیره استفاده می کنید، نباید در زمان اجرای آزمایش از بین برود.
  • تمامی نقاطی که امکان برقراری اتصال بین دو فلز وجود دارد را عایق کنید.

برحسب این که نمونه ها در شرایط عملی تحت چه محیطی قرار می گیرند (برای مثال غوطه وری کامل یا قرار گرفتن در بخار محلول خورنده) آن ها را به طور صحیح در شرایط مورد نظر قرار دهید.
نمونه ها باید به آسانی قابلیت تهیه و آزمایش را داشته باشند.

5) تمیز کردن نمونه ها پس از آزمایش

یکی دیگر از مراحل مهم در اجرای تست خوردگی، تمیز کردن نمونه بعد از انجام آزمون است. در برخی روش ها مانند آزمون کاهش وزن، وزن نهایی نمونه بسیار اهمیت دارد. در صورتی که بعد از آزمون نمونه تمیز نشود، ممکن است در اثر وجود محصولات خوردگی وزن آن بیشتر از مقدار واقعی اندازه گیری شود. برخی از روش های پاک سازی سطح عبارت اند از: برس زدن سطح، روش های شیمیایی، استفاده از مواد ساینده مثل ماسه و….

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>