اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گالوانیزه

گالوانیزه یکی از پرکاربردترین روشهای مقابله با خوردگیست. آخرین مرحله در عملیات گالوانیزه گرم بازرسی و حصول اطمینان از تطابق پوشش ایجاد شده با شرایط مطلوب است. بررسی و تفسیر نتایج حاصل از بازرسی باید با درکی صحیح از شرایط و چگونگی تأثیر آنها بر هدف نهایی گالوانیزه همراه باشد.

اولین و مهم ترین هدف گالوانیزه گرم، محافظت سازه در مقابل خوردگیست. مدت زمانی که این محافظت می تواند بدون نیاز به ترمیم و بازسازی پوشش دوام داشته باشد، طول عمر کارآیی (service life) نامیده می شود. طول عمر کارآیی گالوانیزه مستقیما به ضخامت لایه روی محافظ بستگی دارد.

هر چه ضخامت پوشش بیشتر باشد طول عمر بیشتر خواهد بود. بنابراین تعیین ضخامت پوشش مهم ترین گزینه بازرسی برای تعیین کیفیت پوشش گالوانیزه می باشد. علاوه بر ضخامت پوشش مواردی مانند یکنواختی، چسبندگی و ظاهر پوشش نیز قابل بازرسی می باشند. همچنین تردی (embrittlement) و عیوب دیگری که می توانند در اثر نصب و طراحی ایجاد شوند، نکات مهم دیگری از نظر بازرسی هستند.

هر چند که حداقل شرایط مشخص شده در استاندارد باید برای تمامی موارد فوق رعایت گردد اما اهمیت نسبی آنها با توجه به شرایط کاری مورد نظر تعیین می شود. به عنوان مثال خواص مورد نیاز برای یک سازه فولادی با خصوصیاتی که برای یک قطعه تزئینی مد نظر است متفاوت خواهد بود. درک صحیح از خصوصیات مورد نیاز برای یک قطعه و قابلیتهای فرآیند گالوانیزه گرم برای اجرای یک بازرسی مناسب، ضروری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>