اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکثر مردم روزانه از میوه ها و سبزیجات به طور منظم استفاده می کنند و آنها را برای سلامتی خودشان مفید می دانند غافل از اینکه برخی از این خوراکیهای به ظاهر مفید حاوی مقادیر زیادی سموم دفع آفات و علف کش هایی هستند که در مزارع بر روی آنها ریخته می شود.

غذایی_حاوی_ماده_شیمیایی

هر میوه یا سبزی که برچسب "ارگانیک" نداشته باشد به ماده شیمیایی یا ماده دیگری آلوده شده است. ولی انواع خوراکیهایی که در اینجا ذکر شده اند برای سلامتی شما کمی خطرناک تر هستند.

خوراکیهای حاوی ماده شیمیایی:
سیب:
آفت کش ها به پوست سیب می چسبند و می توانند به گوشت زیر آن نیز جذب شوند بنابراین قبل از مصرف این میوه را کاملا بشویید و قبل از خوردن پوست آن را بگیرید.

کرفس:
به طور متوسط 64 ماده شیمیایی مقاوم در قابل شستشو را می توان در هر دسته کرفس مشخص کرد و با توجه به اینکه کرفس اساساً یک گیاه جذب کننده آب است که مایعات (و سموم) را از خاک بیرون می کشد، آیا واقعاً نمی خواهید فکر کنید بعد از خوردن یک یا دو ساقه از آن چه چیزی از رگهای شما عبور می کند؟

فلفل دلمه ای شیرین:
حشرات این سبزیجات شیرین و ترد را دوست دارند و اگر انواع ارگانیک را نخرید با هر لقمه انواع سموم مضر برای سلامتی را به راحتی مصرف می کنید.

هلو:
اگر عاشق هلو هستید، به جای انواع تازه آن به دنبال کمپوت آن بروید. این میوه های شیرین و آبدار از نظر سطح سموم درست در پشت کرفس قرار دارند و می توانند به راحتی سلامتی شما را به خطر بیاندازند.

توت فرنگی:
توت فرنگی پرمصرف ترین محصول در کالیفرنیا است و محصولاتی که در آمریکای جنوبی پرورش می یابند ممکن است بار شیمیایی بیشتری هم داشته باشند، زیرا محدودیت ها در کشورهای در حال توسعه به این شدت نیست. برخی از تولیدکنندگان ارگانیک ظاهراً شوخی می کنند که می گویند توت فرنگی هایی که به طور متعارف پرورش می یابند، می توانند خودشان رشد کنند و از خودشان محافظت کنند، آنها بسیار آلوده هستند.

شلیل:
شلیل ها را پسرعموی هلوها می دانند، این میوه های خوشمزه به همان اندازه با مواد شیمیایی پوشانده شده اند که هلوها، حتی پوست نازک تر شلیل ها باعث می شود مقدار بیشتری سم جذب گوشت آنها شود.

انگور:
انگور یکی از پرفروشترین میوهاست که تقریبا همه آن را دوست دارند ولی باید بدانید که یک حبه انگور ممکن است حاوی 15 ماده شیمیایی مختلف مثبت باشد بنابراین با خوردن یک مشت از آنها حجم بالایی از سموم شیمیایی وارد بدن شما خواهد شد.

اسفناج:
اسفناج چنان مستعد لخم زدن حشرات است که کشاورزان معمولی برای جلوگیری از آفات، باید آن را در مواد شیمیایی سرطان زا غوطه ور کنند. حدس بزنید با این وضعیت چه چیزی در هر برگ اسفناج جذب می شود.

کاهو:
کاهو و کلم پیچ غیرارگانیک بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید آلوده هستند تا جاییکه خوردن آنها در صورت غیر ارگانیک بودن توصیه نمی شود. اگر نمی توانید خودتان این سبزیجات را پرورش دهید لطفاً برای حفظ سلامتی مواد ارگانیک را خریداری کنید.

گلابی:
مانند سیب، این میوه ها به طور مداوم سمپاشی می شوند تا از شر کنه ها، شته ها، تخم های پروانه و تعداد بیشماری از آفات دیگر در امان بمانند. بنابراین با خوردن هر یک دانه گلابی سموم بسیاری وارد بدن شما خواهد شد.

تمشک و بلوبری:
حشرات کاملاً این توت ها را دوست دارند و این میوه ها آنقدر ظریف هستند که می توانند درست روی بوته از بین بروند. به طور طبیعی، آنها برای رشد و پایداری به یک کوکتل مطلوب از آفت کش ها آغشته شده اند تا حشرات از آنها دور شوند.

سیب زمینی:
جالب است بدانید ابتدا دانه های "چشم" سیب زمینی در آفت کش ها ریخته می شوند تا از خوردن جوانه ها توسط حشرات جلوگیری کنند. سپس آنها با علف کش ها اسپری می شوند، بنابراین هیچ گیاه دیگری در نزدیکی آنها رشد نمی کند. آنها اساساً هر هفته در کل فصل رشد در معرض مواد شیمیایی هستند و در نتیجه تجمع مواد شیمیایی در هسته هر غده ایجاد می شود.

اگر علاقه مند به خوردن این میوه ها و سبزیجات هستید، بهتر است که گزینه های ارگانیک را انتخاب کنید یا سعی کنید انواع ارگانیک / را در صورت امکان در باغ خود پرورش دهید.

به نظر می رسد غذاهایی که دارای پوسته ضخیم خارجی هستند بهتر از غذاهای بالا در برابر آلودگی مقاومت می کنند و تمیزترین انتخابی که می توانید انجام دهید شامل پیاز، آووکادو، آناناس، کلم، خربزه، بادمجان، کدو سبز، سیب زمینی شیرین و ذرت غیر GMO است.

همچنین چندین ماده غذایی وجود دارد که حاوی مقادیر زیادی سموم ذاتی هستند بدون اینکه در معرض مواد شیمیایی سمی قرار بگیرند. اگرچه برخی از آنها سمیت اولیه خود را در طی فرآیند پخت و پز از دست می دهند، اما هنوز هم ممکن است خواص سمی داشته باشند که هم برای افراد و هم برای حیوانات خانگی مضر باشد. این خوراکیها در ادامه مقاله آمده اند.

مواد غذایی حاوی ماده شیمیایی:
شکلات:
اکثر مردم هرگز عکس العمل بدی نسبت به تئوبرومین موجود در شکلات نشان نخواهند داد اما کسانی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده ممکن است بعد از خوردن آن کاملاً بیمار شوند. شکلات می تواند برای سگها و گربه ها کشنده باشد، بنابراین شیرینی مورد علاقه خود را با هیچ یک از دوستان خشمگین خود به اشتراک نگذارید.

لوبیا:
بیشتر حبوبات (لوبیا و عدس) حاوی ماده ای شیمیایی به نام فیتوهاماگلوتینین هستند، اگرچه بیشتر در لوبیا های قرمز و سفید و پس از آن لوبیای فاوا متمرکز است. لوبیای لیما همچنین حاوی سمی به نام لیمارین است که تنها در صورت پخته شدن به مدت حدود 15 دقیقه، خنثی می شود. همین امر در مورد سایر لوبیاهای ذکر شده در بالا نیز وجود دارد آنها باید حداقل به مدت 10 دقیقه قبل از هر روش پخت و پز دیگری جوشانده شوند تا سموم آنها خنثی شود.

عدم پاکسازی این حبوبات از سموم می تواند منجر به اختلالات روده شود و حتی در دوزهای بالاتر می تواند کشنده باشد. هرگز اجازه ندهید حیوانات خانگی لوبیای خام بخورند، زیرا ممکن است تقریباً بلافاصله منجر به مرگ شود، خصوصاً برای پرندگان خانگی.

سیب زمینی سبز:
اگر سراغ سیب زمینی های ارگانیک می روید، کاملاً مناسب شما هستند تا زمانی که سبز شوند. هنگامی که سیب زمینی ها شروع به سبز شدن می کنند (بله کلروفیل!) این هشداری است که اکنون سولانین در غده ها وجود دارد و خوردن آنها شما را به شدت بیمار می کند.

ریواس:
این خوراکی اگرچه ساقه ها خوشمزه ای دارد که همه افراد را وسوسه می کند اما مطمئن باشید که هیچ بخشی از برگ ها را نمی خورید زیرا می تواند منجر به تشنج و مرگ شود.

قارچ:
قارچ هایی که در سوپرمارکت پیدا می کنید برای کسی ضرری ندارد، به جز کسانی که به قارچ حساسیت دارند، اما برخی از افراد علاقه مند به جستجوی قارچ های وحشی در جنگل ها هستند.

بیشتر مرگ های مربوط به قارچ زمانی اتفاق می افتد که افراد قارچ مرگ (Amanita phalloides) یا قارچ فرشته (Amanita bisporigera) را به طور تصادفی می خورند. اگر در زمینه شناسایی قارچ وحشی یک متخصص مطلق نیستید، با احتیاط عمل کرده و چیزی را در دهان خود نگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>