اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فاقد مواد شیمیایی یکی از برچسب هایی است که همه ما با دیدن آن بر روی مواد غذایی که خریداری می کنیم خوشحال می شویم.

مواد_غذایی

با توجه به تمام عوارضی که سال های اخیر در ارتباط با مواد شیمیایی شنیده ایم وجود میوه ها و غذاهای فاقد مواد شیمیایی که در واقع همان خوراکیهای ارگانیک هستند برای همه ما بسیار دلپذیر و خوشایند است.

در حال حاضر افراد حاضرند هزینه بالاتری برای این خوراکی ها بپردازند ولی از عوارض جانبی کودها و ترکیبات شیمیایی که در فرآوری غذاها مورد استفاده قرار می گیرد در امان باشند.

مواد شیمیایی معمولا از طریق کودها و آفت کش های مورد استفاده در کشاورزی یا از طریق مصرف داروهای مختلف در دامپروری وارد زنجیره خوراکیها شده و می تواند در کنار سموم و آلودگی های محیطی سلامتی ما را تحت تأثیر قرار دهد. برای پیشگیری از اثرات مضر این ترکیبات مصرف میوه ها و غذاهای فاقد مواد شیمیایی در هر جایی که امکان پذیر است به همه افراد توصیه می شود.

خوراکی های فاقد مواد شیمیایی یا ارگانیک:
غذایی که دارای برچسب ارگانیک یا فاقد مواد شیمیایی هستند بدون کود شیمیایی، کشنده های آفت (سموم دفع آفات)، از بین برنده های علف های هرز (علف کش ها)، هورمون ها یا داروها رشد یا پرورش یافته اند.

این بدان معنی است که کشاورزان و دامدارانی که مواد غذایی ارگانیک پرورش می دهند فقط از آفت کش های طبیعی مانند روغن های گیاهی، صابون، باکتری های قارچ خور یا اشکالی که اشکال دیگر را می خورند استفاده می کنند.

در این روش از کشاورزی و دامپروری فقط از کودهای طبیعی مانند کود دامی یا کمپوست استفاده می شود و به حیوانات فقط غذای ارگانیک داده می شود و در فرآیند رشد آنها هیچ آنتی بیوتیک یا هورمونی استفاده نمی شود.

در این روش ها از تابش هایی مانند اشعه ایکس یا انواع دیگر اشعه برای از بین بردن آفات، تغییر روش رشد گیاهان یا جلوگیری از خراب شدن سریع سبزیجات و میوه ها استفاده نمی شود بنابراین با مصرف آنها خطری سلامتی ما را تهدید نخواهد کرد.

بعضی از کشورها، از جمله ایالات متحده، قوانینی دارند که طبق آن کشاورز یا دامدار می تواند از برچسب ارگانیک استفاده کند. قبل از اینکه یک پرورش دهنده از آن برچسب استفاده کند، یک بازرس دولتی برای اطمینان از رعایت قوانین به مزرعه می رود.

تصور نکنید که مواد غذایی دارای برچسب "طبیعی"، "پایدار"، "بدون هورمون" یا " آزاد" ارگانیک هستند فقط به دنبال برچسب ارگانیک یا فاقد مواد شیمیایی باشید.

برچسب فاقد مواد شیمیایی یا ارگانیک به چه معناست؟
وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) قوانین برچسب گذاری برای غذاهای ارگانیک را ایجاد کرده است. برچسب ارگانیک USDA و کلمه "ارگانیک" می تواند بر روی غذاهای کاملا ارگانیک نمایش داده شود. این استفاده داوطلبانه است، بنابراین ممکن است بعضی از غذاهای ارگانیک برچسب گذاری نشوند.

کلمه ارگانیک ممکن است روی میوه ها و سبزیجات و بسته های گوشت، کارتن های شیر یا تخم مرغ، پنیر و سایر غذاهای منفردی که به صورت ارگانیک رشد یا پرورش می یابند، وجود داشته باشند. در غذاهای ترکیبی همه مواد یا فقط برخی از مواد تشکیل دهنده یک ماده غذایی ممکن است ارگانیک باشد. در این مورد باید به موارد زیر توجه کنید.

اگر همه مواد ارگانیک باشند برچسب "100٪ ارگانیک" نمایش داده می شود. اگر 95٪ تا 100٪ مواد تشکیل دهنده ارگانیک باشد، برچسب "ارگانیک" بازهم نمایش داده می شود البته مواد تشکیل دهنده باقیمانده باید متشکل از مواد غیرکشاورزی تأیید شده یا محصولات کشاورزی غیر ارگانیک باشد.

اگر حداقل 70٪ مواد تشکیل دهنده ارگانیک باشد این برچسب استفاده نمی شود، اما ممکن است روی بسته بندی آن نوشته شده باشد "ساخته شده با مواد ارگانیک."

اگر کمتر از 70٪ مواد تشکیل دهنده ارگانیک باشد، هیچ ادعای ارگانیکی نمی توان کرد. اما ممکن است مواد خاص تولید شده ارگانیک در صفحه کناری بسته بندی در کنار سایر مواد تشکیل دهنده ذکر شده باشد.

برتری میوه ها و غذاهای فاقد مواد شیمیایی به سایرین چیست؟
بیشتر غذاهای ارگانیک در فروشگاه های مواد غذایی محلی به فروش می رسد. بسیاری از مردم به دلیل نگرانی های زیست محیطی، غذای ارگانیک را می خرند و برخی مواد غذایی ارگانیک را خریداری می کنند تا از مواد شیمیایی به ویژه سموم دفع آفات در مواد غذایی خود در امان باشند.

از نظر ایمنی مواد غذایی حاوی برچسب ارگانیک در مقایسه با اکثر غذاهای غیرارگانیک، باقی مانده آفت کش بسیار کمتری دارند. غذاهایی که با سموم دفع آفات تولید می شوند می توانند هنگام ورود به فروشگاه مقدار کمی سموم دفع آفات را در خود داشته باشند. مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی سموم دفع آفات می تواند به سلامتی صدمه بزند. اما آنها نشان نداده اند که مقدار سموم دفع آفات باقی مانده در اکثر غذاهای غیرارگانیک برای آسیب رساندن کافی است.

کودکان ممکن است نسبت به بزرگسالان نسبت به آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا هنوز در حال رشد هستند و از طرفی آنها بیش از بزرگسالان غذا می خورند. محصولاتی مانند شیر ارگانیک و غذای ارگانیک کودک می توانند گزینه های خوبی برای آرامش خاطر شما باشند.

هیچ شواهدی وجود ندارد که طعم و مزه غذای ارگانیک به دلیل ارگانیک بودن بهتر باشد. اما غذاهای ارگانیک معمولاً تازه تر هستند زیرا مواد نگهدارنده ندارند و باید زودتر خورده شوند. غذای تازه همیشه طعم بهتری دارند. ولی از نظر مقوی بودن شواهد کافی برای اثبات اینکه غذای ارگانیک نسبت به غذای غیرارگانیک مقوی تر هستند، وجود ندارد.

به طور کلی بسیاری از کشاورزان و دامداران ارگانیک برای حفظ آب و خاک کار می کنند. سموم دفع آفات می تواند پرندگان و حیوانات کوچک را از بین ببرد و تولید مثل را برای آنها سخت کند، بنابراین استفاده کمتر از این مواد شیمیایی سمی برای محیط زیست مفید است.

آیا با خرید میوه ها و غذاهای فاقد مواد شیمیایی می توان سالم تر بود؟
با خرید خوراکیهای ارگانیک می توانید از مصرف سموم دفع آفات خودداری کرده و می توانید از غذاهایی که بیشترین سموم دفع آفات را در مزارع سنتی دارند در امان باشید. میوه ها و سبزیجات زیر به طور کلی بیشترین میزان آفت کش را دارند:

  • هلو.
  • سیب.
  • شلیل.
  • توت فرنگی و بلوبری.
  • گیلاس.
  • انگور.
  • کرفس.
  • فلفل دلمه ای.
  • لوبیا سبز.
  • خیارها.
  • سیب زمینی ها.
  • سبزیجات برگ دار مانند کاهو، اسفناج و کلم پیچ.

هنگام خرید محصولات تولید شده در بازار، این مراحل را برای کاهش میزان سموم دفع آفات در مواد غذایی خود انجام دهید:

  • میوه ها و سبزیجات خام را قبل از خوردن زیر آب روان بشویید. اگر مواد غذایی را از بین نمی برد از یک برس اسکراب استفاده کنید. در غیر این صورت آنها را با دست مالش دهید تا تمیز شود.
  • سیب، شلیل، هلو، خیار و سیب زمینی را پوست بگیرید، مخصوصاً قبل از اینکه به کودکان بدهید.
  • برگهای خارجی کاهو و کلم را دور بریزید. به یاد داشته باشید که خوردن میوه ها و سبزیجات غیر ارگانیک، حتی آنهایی که میزان آفت کش بیشتری دارند، بهتر از عدم مصرف میوه و سبزیجات است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>