اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرید و فروش مواد شیمیایی یکی از حوزه های اقتصادی فعال در دنیاست که مواد اولیه صنایع مختلف را تامین می کند.

فروش _مواد_شیمیایی

خرید و فروش مواد شیمیایی همواره به تغییرات در بازارهای جهانی واکنش نشان داده و از آنها تأثیر می پذیرد و بخش بزرگی از درآمد اقتصادی کشورها را تشکیل می دهد.

مواد شیمیایی شامل عناصر، یون ها و آلیاژهایی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر طبقه بندی مواد شیمیایی به دو گروه آلی و معدنی تقسیم می شوند که هریک موارد استفاده متعددی دارند.

پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر باعث تولید انواع و اقسام ترکیبات شیمیایی شده است و این مسئله به نوبه خود بازار خرید و فروش مواد شیمیایی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.بازار مواد شیمیایی در ایران نیز مانند همه کشورهای دیگر از مسائل مختلفی که در جهان رخ می دهد تأثیر می پذیرد و فعالان این حوزه با پیش بینی این تغییرات اقدام به فعالیت در این زمینه می کنند.

آینده بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران:
امروزه نقش بزرگ مواد شیمیایی در جهان انکار ناپذیر است و این ترکیبات در همه صنایع از دارو تا پوشاک مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع با یک نگاه ساده به اطراف خودمان می توانیم به کاربرد گسترده آنها در جنبه های مختلف زندگی خودمان پی ببریم.

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران در ارتباط با صنایع مختلف از جمله فروش مواد شیمیایی در صنایع کشاورزی، غذایی، دارویی، حلال های شیمیایی، رنگ و رزین، ریخته گری، آرایشی و بهداشتی، آبکاری، تصفیه آب و غیره می باشد.

سال های اخیر با احداث واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ها در ایران این صنعت گسترش قابل توجهی در کشور داشته است. ایران با داشتن منابع و پتانسیل کافی حتی می تواند به یکی از تولید کنندگان مواد شیمیایی در منطقه تبدیل شود و به اقتصاد حال حاضر کشور رونق دهد.

صاحب نظران و کارشناسان در این حوزه اقتصادی آینده روشنی برای این زمینه اقتصادی پیش بینی می کنند و می توان با سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه به درآمدزایی خوبی در بخش رسید.

آمارها در رابطه با بازار خرید و فروش مواد شیمیایی:
آمارهای به دست آمده رشد مثبت 5 درصدی سالیانه بازار مواد شیمیایی را در جهان نشان می دهد و پیش بینی می شود ارزش این بازار که در سال 2019 برابر با 711 میلیارد دلار بوده در سال 2027 به 953.9 میلیارد دلار برسد. بنابراین بازار خرید و فروش مواد شیمیایی می تواند برای سرمایه گذاری سودمند باشد.

این بازار همواره با رشد صنایع مختلفی که برای تسهیل زندگی انسان ظهور می یابند در حال رشد خواهد بود و واردات و صادرات مواد شیمیایی در عرصه بین المللی همواره فعال و پویا است.

بخش بزرگی از بازار خرید و فروش مواد شیمیایی مربوط به حوزه داروسازی، کشاورزی و مواد دارای پایه زیستی است که همچنان تقاضا برای آن بالاست و بازار آن در حال رشد است.

شایان ذکر است که رشد بازار مواد شیمیایی مورد کاربرد در صنایع الکترونیک نیز در حد معقول و حتی بیشتر از پلیمرهای خاص است. بزرگ ترین کشورهای تولید کننده و تامین کننده مواد شیمیایی در دنیا در سال 2018 کشور چین با میزان فروش 1.198 بیلیون یورو، بعد از آن اتحادیه اروپا با میزان فروش 565 بیلیون یورو و سپس ایالات متحده آمریکا با میزان فروش 468 بیلیون یورو بوده اند.

خرید و فروش مواد شیمیایی پر مصرف در دنیا:
با اینکه از رونق بازار مواد شیمیایی در دنیا و کشور خودمان گفتیم اما برخی مواد شیمیایی به دلیل کاربرد گسترده تر در صنایع بیش از سایرین خرید و فروش می شوند.

یکی از این ترکیبات شیمیایی اسید سولفوریک است که به دلیل کاربرد گسترده در صنایع مختلف با تولید 36 میلیون تن رتبه اول را به خودش اختصاص داده است. این ماده در صنایع نفت و گاز، تصفیه آب و تولید کود شیمیایی و به عنوان حلال در تولید مواد شیمیایی مختلف استفاده می شود.

رتبه دوم ماده شیمیایی پرمصرف در جهان مربوط به پروپیلن گلایکول است که به دلیل سمیت کمتر نسبت به اتیلن گلایکول به عنوان ضد یخ استفاده می شود. هرچند عدم صرفه اقتصادی این ترکیب ترازوی درخواست را به سمت اتیلن گلیکول چرخانده است.

سدیم هیدروکسید ماده شیمیایی پرمصرف دیگری است که کاربرد آن بیشتر در صنایع تولید شوینده ها و آرایشی بهداشتی است. مصرف این ترکیب شیمیایی با افزایش تولید مواد آرایشی در جهان به شدت افزایش یافته است و کشورهای چین و روسیه نیز به تولید کننده سدیم هیدروکسید تبدیل شده اند.

سدیم کربنات ماده پرمصرف دیگری در سطح جهانی است که در صنایع غذایی و تولید شیشه کاربرد گسترده و رو به رشدی دارد. 50% از این ماده در تولید شیشه بکار می رود و اکنون استفاده از آن به صنایع شیمیایی نیز راه پیدا کرده است.

آمونیاک یک ماده شیمیایی پرمصرف با تولید سالیانه 8 میلیون تن است. این ترکیب شیمیایی بیشتر برای تولید کود مورد استفاده قرار می گیرد و توسعه صنعت کشاورزی مصرف آن را افزایش خواهد داد. 20 درصد از تولید کلی این ماده نیز در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از مواد شیمیایی پرمصرف و با درخواست بالا بنزن است. با اینکه سرطانزایی این ماده اثبات شده است و سازمان بهداشت جهانی با وضع قوانین سخت گیرانه سعی دارد استفاده از این ماده را کاهش دهد اما همچنان در تولید بنزین مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید بوریک ماده پرمصرف دیگری است که کاربرد آن بیشتر در صنایع داروسازی است و کشورهایی که صنعت دارویی پر قدرتی دارند از جمله چین، بیشترین مصرف این ماده شیمیایی را به خود اختصاص می دهند.

با توجه به گستردگی استفاده از مواد شیمیایی مهم ترین مسئله ای که باید مورد نظر قرار داد حفظ سلامتی انسان و محیط زیست است. اگرچه مواد شیمیایی باعث تسهیل زندگی و گردش مالی و بهبود اقتصاد کشورها می شود اما سایه خطرات بالقوه آنها همواره بر سر زمین است و با یک سهل انگاری به راحتی می تواند حیات را در کره زمین به مخاطره بیاندازد.

مراکز خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران:
یکی از مهم ترین مراکز فروش مواد شیمیایی در ایران خیابان ناصر خسرو در تهران است. شما می توانید در پاساژهای این خیابان انواع مواد شیمیایی را پیدا کنید ولی بسیاری از این افراد تخصصی در فروش این مواد ندارند.

در حال حاضر سایت های معتبری نیز برای خرید و فروش مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع مختلف وجود دارد که با داشتن کارشناسان خبره، خرید مواد شمیایی از آنها ایمن تر و معقول تر است.

در نهایت برای خرید و فروش مواد شیمیایی کارخانه ها و شرکت هایی وجود دارند که می توانید با خیال راحت مواد اولیه مورد نیاز خودتان را از این مراکز تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که به دلیل خطرات بالقوه مواد شیمیایی همواره باید آنها را از مراکز معتبر و مطمئن خریداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>