اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اشتعال زا ترین مواد شیمیایی (Most Flammable Chemical) اگرچه شما را به یاد مواد شیمیایی می اندازد که معمولا در پمپ بنزین ها یا انبارهای مختلف نگهداری می شود اما این مواد درست در اطراف شما هستند.

اشتعال_زا_ترین_مواد_شیمیایی

اشتعال زا ترین مواد شیمیایی موجود در خانه شما شامل اسپری مو، الکل، تینر و روغن بزرک و بسیاری از موارد دیگر هستند.برای یافتن مواد اشتعال زا کافی است به اطراف خانه خودتان از جمله آشپزخانه، حمام، دستشویی و گاراژ خود نگاه کنید.

مایعات قابل اشتعال یا قابل احتراق سالانه باعث بیش از 43000 آتش سوزی خانگی می شوند که براساس برآوردهای انجمن ملی حفاظت از آتش سوزی، منجر به 200 کشته، 2.500 مجروحیت و 469 میلیون دلار خسارت در اموال می شود.

پاک کننده های لاک:
مایعی که روی ناخن های خود می مالید تا لاک ها را پاک کنید از استون تشکیل شده است که بسیار قابل اشتعال است. مایعات قابل اشتعال و قابل احتراق در واقع خود به خود آتش نمی گیرند. اما اگر در مجاورت اجاق گاز یا شمع این کار انجام شود ممکن است منجر به آتش سوزی شود.

بخارات این ماده می تواند در هوا منتقل شود و به شعله های نزدیک شما برسد بنابراین هنگام استفاده از این ماده فاصله مطمئن خودتان را از عوامل اشتعال زا حفظ کنید.

الکل:
در حالی که همه افراد می دانند الکل یک ماده قابل اشتعال است اما معمولا در همه خانه ها وجود دارد و افراد در کاربرد آن احتیاط نمی کنند. ساده ترین راه ممکن برای جلوگیری از آتش سوزی با الکل این است که این ماده را در اطراف شعله باز قرار ندهید. نکته بسیار مهم دیگر این است که توجه داشته باشید پس از استعمال آن روی پوست خودتان از شعله های آتش دور باشید.

روغن بزرک:
روغن بزرک معمولا برای رفع لکه های چوب و پرداخت آن مورد استفاده قرار می گیرد، بخارات حاصل از این ماده بسیار قابل اشتعال است. روند خشک شدن آن نیز ممکن است گرما ایجاد کند و گاهی اتفاق افتاده است که حوله یا دستمالی که برای پاک کردن این ماده مورد استفاده قرار گرفته است شعله ور شده است. همچنین به خاطر داشته باشید که سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در نقاشی یا رنگ آمیزی قابل اشتعال هستند و حتماً باید آنها را از هرگونه شعله باز دور نگه دارید.

قوطی آئروسل:
بسیاری از کالاهای خانگی در قوطی های آئروسل بسته بندی می شوند تا زیادتر به نظر برسند. اما مهم این است که به خاطر داشته باشید آنها را از هرگونه شعله باز یا شومینه دور نگه کنید. همچنین باید آنها را از هرگونه وسایل گرمازا مانند دریچه های هوا، کوره ها، بخاری ها و موارد دیگر دور نگه دارید.

خامه های غیر لبنی:
این ترکیبات نه تنها ناسالم در نظر گرفته می شوند بلکه خطرناک هم هستند. با توجه به عطر و طعم های مصنوعی موجود در این کرم ها مانند آلومینوسیلیکات سدیم، هرگونه قرار گرفتن در معرض شعله باز می تواند باعث اشتعال آنها شود. هنگام صرف قهوه و دسر با خانواده، دوستان و یا هر شخص خاصی این ترکیبات را از هر نوع شمع رو میزی دور نگه دارید.

بنزین، تربانتین و تینر:
بنزین به دلیل ایجاد حدود 8000 آتش سوزی سالانه یکی از اشتعال زا ترین مواد شیمیایی موجود در یک خانه است. از آنجا که غالباً به طور نامناسب در یک گاراژ ذخیره می شود یا روی زمین ریخته می شود، خطر اشتعالزایی آن افزایش می یابد.

درب فلزی ظروف نگهداری این ترکیبات می تواند در صورت تماس با هر چیز دیگری جرقه ایجاد کند و باعث خسارت های مالی شدید شود. برای کاهش آتش سوزی بنزین را در یک ظرف UL نگهداری کنید و از تمام وسایل مربوط به تولید گرما، مانند بخاری، حمام آب گرم یا کوره دور نگه دارید.

ضدعفونی کننده دست:
ضدعفونی کننده دست که این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می گیرند حاوی الکل هستند. جالب است بدانید ضد عفونی کننده های متداول در صورت وجود شعله باز می توانند باعث سوختگی درجه 2 و 3 شوند. حتماً آنها را از هرگونه فندک و شعله دور نگه دارید و اگر سیگار می کشید آنها را در کیف خود حمل نکنید.

آرد:
علاوه بر ادویه های پودری، آرد به دلیل مساحت سطحی زیاد شعله ها را قادر می سازد سریع به نقاط دورتر حرکت کنند. بنابراین یادتان باشد که هنگام پخت و پز آن را از بالای اجاق گاز خود دور نگه دارید.

پرتقال:
شاید فکر کنید که میوه ها چگونه می توانند قابل اشتعال باشند اما آب موجود در میوه ها باعث می شود که شعله های باز خیلی سریع مشتعل شوند و باعث وارد شدن آسیب جدی به خانه یا ساختمان شوند.

همچنین بخاطر داشته باشید که چون پرتقال ها بوی قدرتمندی دارند، مهم است که آنها را از هرگونه شمع، شعله های بالای اجاق گاز و فندک دور نگه دارید تا موجب آتش سوزی نشوند.

تشک و ملافه:
آمار انجمن ملی حفاظت از آتش سوزی نشان می دهد که تشک یا ملافه اولین موردی هستند که باعث حدود 10، 000 آتش سوزی خانگی در هر سال می شوند. بسیاری از این آتش سوزی ها ناشی از سیگار و شمع ها بوده اند. به همین دلیل مهم است که تجهیزات گرمایشی را از تشک و ملافه دور نگه دارید.

نکات مهم در رابطه با اشتعال زا ترین مواد شیمیایی:
اگر هر یک از مواد قابل اشتعال فوق به صورت اتفاقی بر روی زمین ریخت فورا پنجره ها را باز کنید و از فن ها یا وسایل برقی دیگر که می تواند منبع اشتعال باشد استفاده نکنید.

پس از تمیز کردن نشتی با دستمال یا حوله آن را از خانه بیرون آورده و دور بیاندازید. اگر دستمال یا حوله از ترکیبات اشباع شده هستند با استفاده از کیسه پلاستیکی آن را مهر و موم کرده و بعد در سطل آشغال بیاندازید.

اگر مایعات را روی دستان شما ریخت آنها را با لباس خود پاک نکنید زیرا شلوار یا پیراهن شما ممکن است قابل اشتعال باشد، کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده توصیه می کند اگر لباس شما آلوده شد آن را با دست بشویید، سپس آن را روی یک بند خشک کنید. در این مواقع از لباسشویی یا خشک کن استفاده نکنید زیرا بعضی اوقات می تواند لباس را مشتعل کند.

خوشبختانه بسته بندی های مدرن باعث شده است که استفاده از بیشتر محصولات قابل اشتعال ایمن تر باشد. در هر صورت مواد قابل اشتعال باید همیشه به دور از شعله های باز، سطوح داغ، تجهیزات الکتریکی، الکتریسیته ساکن و منابع احتراق دیگر نگه داشته شوند.

نگهداری از مواد قابل اشتعال را در هر زمان و به ویژه مواردی که دارای نقاط اشتعال پایین هستند به حداقل برسانید. نقطه اشتعال یک ماده کمترین دمایی است که می تواند در هوا مخلوط قابل اشتعال تشکیل دهد.

مواد شیمیایی که نقطه اشتعال آنها زیر 73 درجه فارنهایت است به عنوان خطرناک ترین مواد شیمیایی دسته بندی می شوند زیرا در دمای اتاق در هوا قابل احتراق هستند. نقاط اشتعال معمولاً در برچسب شیمیایی مواد ذکر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>