اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپوزیت

امروزه کامپوزیت های زمینه فلزی از قبیل آلیاژهای آلومینیوم، نیکل و تیتانیوم که با ذراتی مانند سیلیسیوم کاربید، آلومینا و ویسکرزها تقویت شده اند، به دلیل خواص مکانیکی (سفتی و استحکام)، مقاومت به خزش بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی خوب، بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند.

افزودن تقویت کننده های سرامیکی به زمینه فلزات، توسط مکانیزم های متعدد استحکام بخشی، از جمله ریزدانه کردن ساختار فاز زمینه، قفل کردن نابه جایی های متحرک در حضور نانوزرات و انتقال بار، منجر به افزایش استحکام می شوند.

برخی از این مکانیزم ها در حضور تقویت کننده های نانومتری با اهمیت می شوند. تحقیقات گسترده ای در زمینه کامپوزیت های زمینه آلومینیوم با ذرات تقویت کننده در ابعاد نانومتر مانند TiN، آلومینا، نانولوله های کربنی برای حصول به خواص مکانیکی بهتر انجام گرفته است.

از میان کامپوزیت های زمینه آلومینیوم اخیراً کامپوزیت های آلومینیوم/سیلیسیوم کاربید به دلیل مدول الاستیک، استحکام و پایداری حرارتی بالا مورد توجه ویژه هستند. این کامپوزیت ها می توانند به طور گسترده ای در هوا فضا و صنعت اتومبیل مانند جاذب های حرارتی، شفت های تحریک کننده اتومبیل، رتورهای ترمز وسایل نقلیه زمینی و همچنین پره های جت جنگنده مورد استفاده قرار گیرند.

SiC به دلیل خواص مناسب، مانند استحکام، مدول یانگ و مقاومت به شوک حرارتی بالا و به خصوص به علت اتصال قوی با آلومینیوم، مورد تقویت کننده مناسبی برای آلومینیوم است.در اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ آلومینیوم نانوساختار و نانوکامپوزیت آلومینیوم ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺷﺪه ﺑﺎ ﻧﺎﻧﻮذرات SiC ﺗﻮﺳﻂ روش آﻟﻴﺎژﺳﺎزی ﻣﻜﺎنیکی و ﭘﺮس ﮔﺮم ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه و رﻳﺰﺳﺎﺧﺘﺎر آﻧﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻴﻜﺮوﺳﻜﻮپ اﻟﻜﺘﺮونی روبشی و ﭘﺮاش اﺷﻌﻪ اﻳﻜﺲ و ﺧﻮاص ﻣﻜﺎنیکی آن ﺗﻮﺳﻂ ﺗﺴﺖ رﻳﺰسختی سنجی ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>